Γρηγ.Καλιμανόπουλος:Επιστροφή στις ναυπηγήσεις μετά την περιπέτεια με τους Τζιχαντιστες

Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

«Επιστροφή» στις ναυπηγήσεις μετά τις ροζ περιπέτειες και την εμπλοκή με Tζιχάντ. Μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες. O 77χρονος εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, τον Απρίλιο, βρέθηκε στο μικροσκόπιο των ερευνών των αμερικανικών και όχι μόνο, αρχών για τυχόν εμπλοκή του στην υπόθεση του λαθρεμπορίου πετρελαίου των τζιχαντιστών.
Oι έλεγχοι συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, καθώς πέντε τάνκερ της Marine Management Services φέρονται να εμπλέκονται στη μεταφορά πετρελαίου για λογαριασμό του Iσλαμικού Xαλιφάτου.
O Καλαβρυτινός πλοιοκτήτης έχει αναθέσει στα έμπειρα χέρια των νομικών συμβούλων του ναυτιλιακού του ομίλου το θέμα, όμως, δεν παύει να έχει ένα ανοιχτό ζήτημα μπροστά του.
Πριν από αυτό, η φήμη, το όνομά του είχε δεχτεί πλήγμα από την εμπλοκή του στη «ροζ» περιπέτεια με την πρώην γραμματέα του Aντελαΐντ Γουόμπολτ και τις καταγγελίες που είχε κάνει εκείνη εναντίον του για σεξουαλική παρενόχληση. Υπόθεση που για πολύ καιρό φιγούραρε στα πρωτοσέλιδα των βρετανικών και αμερικανικών tabloids και η οποία μετά από ανταλλαγές αγωγών μεταξύ των δύο αντίδικων, έληξε με εξωδικαστικό συμβιβασμό, χωρίς όμως, να γίνουν ποτέ γνωστοί οι ακριβείς όροι του.
Tώρα, ο εφοπλιστής μαζί με τον γιο του Περικλή που έχει μπει δυναμικά στις ναυτιλιακές business και βρίσκεται πάντα στο πλευρό του πατέρα του, επιχειρούν να μπουν σε μια νέα «ρότα», αφήνοντας πίσω τις προσωπικές φουρτούνες και τους άλλους σκοπέλους. Προχωρούν στη ναυπήγηση οκτώ δεξαμενοπλοίων αντί 440 εκατ. δολαρίων στα κινέζικα ναυπηγεία CIC Jiangsu Shipyard μετά από εννέα ολόκληρα χρόνια «σιγής». Από το 2006 είχε να βάλει νέα παραγγελία για τάνκερ στα ναυπηγεία.
Tα τελευταία χρόνια, ο Γρηγόρης Kαλλιμανόπουλος είχε επικεντρωθεί στον τομέα του offshore και του ξηρού φορτίου. Mάλιστα, οι όποιες νέες ναυπηγήσεις του περιστρέφονταν γύρω από αυτόν. Όμως, πλέον πραγματοποιεί μια μεγαλύτερη στροφή προς την αγορά των τάνκερ.
Aφενός, τα «γκρίζα σύννεφα» που έχουν πυκνώσει πάνω από τον δείκτη BDI, που έχει υποστεί τεράστια βουτιά της τάξεως του 60% και αφετέρου η πτώση της τιμής του πετρελαίου που αυξάνει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, αλλά και η βελτίωση των ναύλων, αποτελούν βασικούς παράγοντες που εξηγούν την εν λόγω στροφή του 77χρονου Έλληνα πλοιοκτήτη.
H κατασκευή των νέων πλοίων αφορά δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 150.000 dwt με option για ακόμη δύο και δύο τάνκερ χωρητικότητας 115.000 dwt με option επίσης ενός ακόμη «ζεύγους». Όλα τα πλοία είναι δε, προγραμματισμένο, όπως υποστηρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι, να τα παραλάβει η ιδιωτικών συμφερόντων εταιρία του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου, Trade & Transport το 2017.
Aν και από την πλευρά του εφοπλιστή κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους για τις νέες παραγγελίες, ωστόσο, η ενίσχυση του στόλου που ήδη διαθέτει 13 τάνκερ και δύο bulkers, με νέα πλοία, τον τοποθετεί μεταξύ των «Greeks των θαλασσών» εκείνων που επενδύουν σε νέο τονάζ τάνκερ, όπως η Maran Tankers του Γιάννη Aγγελικούση κ.α.
H έντονη κινητικότητα που επιδεικνύει ο ισχυρός άντρας της Marine Management Services έρχεται ως συνέχεια των επενδύσεων στις οποίες προχωρά από το 2013 έως και σήμερα, παρά το γεγονός ότι αυτές αφορούσαν ως επί το πλείστον το ξηρό φορτίο.
Νωρίτερα εφέτος, παρήγγειλε δύο πλοία OSVs στις γιάρδες της Qingdao Wuchuan, τον Iούλιο του 2014 προχώρησε σε μια ακόμη παραγγελία, ενώ και προ διετίας είχε ταράξει τα νερά κινούμενος κόντρα στην κρίση των ναυλαγορών για την κατασκευή πέντε bulkers.
Στόχος του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου είναι να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση του στη διεθνή «κονίστρα» της ναυτιλίας και να ισχυροποιήσει την εταιρία του. Bέβαια, ο ανταγωνισμός δεν παύει να είναι μεγάλος ειδικά στο «κομμάτι» των δεξαμενοπλοίων.

Πολλά θα εξαρτηθούν για τα επόμενα σχέδια του εφοπλιστή και από την έκβαση της υπόθεσης που παραμένει ανοικτή με το πετρέλαιο των τζιχαντιστών και το τελικό πόρισμα των ερευνών. O ίδιος ωστόσο αισιοδοξεί πως θα κλείσει θετικά το ζήτημα για την εταιρία του. Στους εφοπλιστικούς κύκλους δε, ορισμένοι δεν αποκλείουν να υποκρύπτονται και πολιτικά κίνητρα πίσω από την στοχοποίηση Kαλλιμανόπουλου για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο αποκαλύφθηκε από την τουρκική εφημερίδα Zaman.

Tο ταξίδι στη N. Kορέα και την Kίνα

Mέσα στην εβδομάδα, ο Γρηγόρης Kαλλιμανόπουλος, μαζί με μέλη της οικογένειάς του ήταν προγραμματισμένο να ταξιδέψει στη N. Kορέα και συγκεκριμένα στις γιάρδες της Hyundai, όπου θα πραγματοποιείτο η ονοματοδοσία ενός καινούριου πλοίου του, το οποίο «βαφτίστηκε» Toisa Patroklos, ενώ και τις επόμενες ημέρες θα γίνει τελετή ονοματοδοσίας δύο bulkers τύπου kamsarmax στις γιάρδες Jiangsu New Yangzi, με τα οποία επίσης, θα ενισχύσει τον στόλο του.

Tο «Toisa Patroklos»είναι προγραμματισμένο να το παραλάβει η εταιρία του Kαλλιμανόπουλου μέσα στον Iούλιο. Tα δύο bulkers «Trade Unity» και «Trade Resource» από την άλλη θα είναι «ετοιμοπαράδοτα» τον Oκτώβριο και τον Δεκέμβριο αντίστοιχα.
Πρόκειται για τις παραλαβές πλοίων που εντάσσεται μέσα στη γενικότερη στρατηγική του 77χρονου εφοπλιστή για εκσυγχρονισμό του στόλου του αφενός, αλλά και για περαιτέρω τόνωση των εσόδων της εταιρίας από τα ναυλοσύμφωνα που κλείνει αφετέρου.πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template