ΝΑΥΤΙΛΙΑ- ΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ:Ηπια καθοδικη τάση στα crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου,

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Οι πρώτες ημέρες του Απριλίου δημιουργούν ανησυχίες για τη σταθερότητα της οικονομικής ανάκαμψης στην ευρωζώνη, καθώς στοιχεία έδειξαν ότι ο πληθωρισμός του ευρώ πλησίασε στο χαμηλότερο επίπεδο από το Νοέμβριο του 2009 στη διάρκεια του Μαρτίου. Στοιχεία από τη στατιστική αρχή Εurostat έδειξαν πτώση του πληθωρισμού σε 0.5% από 0.7% το Φεβρουάριο, παραμένοντας σε εξαιρετικά χαμηλότερα επίπεδα από τον επίσημο στόχο της ΕΚΤ για επίτευξη 2% πληθωρισμού. Ιδιαίτερες ανησυχίες προκαλεί το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει στα επικίνδυνα επίπεδα κάτω από 1% για έξι συνεχόμενους μήνες.

Στην πλευρά της Ασίας, η μη αναμενόμενη πτώση της μεταποιητικής δραστηριότητας της Κίνας στη διάρκεια του Μαρτίου προδιαγράφει τη μείωση της αύξησης του ΑΕΠ σε 7.5% στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της χρονιάς από 7.7% το προηγούμενο τρίμηνο. Ωστόσο, επίσημα στοιχεία για το δείκτη μεταποίησης δείχνουν ότι παραμένει πάνω από 50 μονάδες, εν αντιθέσει με τα προκαταρκτικά στοιχεία από HSBC παρουσιάζοντας συρρίκνωση για τρεις συνεχόμενους μήνες – σε επίπεδα κάτω από 50. Ο επίσημος δείκτης δηλώνει ήπια αύξηση σε 50,3 μονάδες στη διάρκεια του Μαρτίου από 50,2 μονάδες και αναμένουμε τη δραστηριότητα της Κίνας στη διάρκεια του Απριλίου.

Oι επενδύσεις στη ναυτιλία συνεχίζουν να ρέουν σε έντονους ρυθμούς και διακυμαίνονται σε υψηλότερα ετήσια επίπεδα με συνεχόμενη ανοδική πίεση στις τιμές των πλοίων από το τελευταίο τρίμηνο του 2013. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι η αξία πλοίου – capesize bulker- ηλικίας 5 ετών- σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Baltic Exchange, έχει αυξηθεί σε περίπου $47εκ δολάρια, περίπου $17εκ δολάρια άνω από την αξία στο τέλος του Μαρτίου 2013. Στον τομέα των tankers, η αξία πλοίου – VLCC ηλικίας 5 ετών- σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Baltic Exchange, έχει αυξηθεί σε περίπου $70εκ δολάρια, περίπου $16εκ δολάρια άνω από την αξία στο τέλος του Μαρτίου 2013.

Στη διάρκεια του Μαρτίου μπορεί να σημειώθηκε μια ήπια τάση υποχώρησης των επενδύσεων τόσο στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων όσο και στην αγορά των ναυπηγήσεων, αλλά στο σύνολο του 2014, η κινητικότητα των αγοραπωλησιών παρουσιάζει περίπου 46% ετήσια αύξηση και 100% ετήσια αύξηση η κινητικότητα των ναυπηγήσεων. Η επενδυτική διάθεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα με τα επίπεδα εμπιστοσύνης των ναυτιλιακών παικτών να αυξάνουν ολοένα και περισσότερο. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα από Μοοre Stephens, τα συνολικά επίπεδα εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία αυξήθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν έξι ετών κατά την περίοδο των τριών μηνών έως τον Φεβρουάριο του 2014. Τον Φεβρουάριο του 2014 το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης ήταν 6,5 σε μια κλίμακα από το 1 (χαμηλή) έως 10 (υψηλή), σε σύγκριση με το 6,1 που είχε καταγραφεί στην προηγούμενη έρευνα τον Νοέμβριο του 2013. Αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό από 6,8 που είχε καταγραφεί όταν η έρευνα ξεκίνησε το Μάιο του 2008.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις στην αγορά των ναυπηγήσεων συνεχίζουν να είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα -90% άνω από την επενδυτική διάθεση στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων- με τα ναυπηγεία της Κίνας και Κορεάς να ανταγωνίζονται έντονα για την εξασφάλιση νέων συμβολαίων.

Στα πλοία bulkers, η ετήσια αύξηση στο ρυθμό των ναυπηγήσεων εμφανίζεται παραπάνω από διπλάσια συγκριτικά με τα tankers- 210%. Για τους πρώτους τρεις μήνες του 2014, εκτιμάται ότι περίπου 31 παραγγελίες πλοίων-bulkers, ανά μέσο όρο, τοποθετήθηκαν ανά βδομάδα για το πρώτο τρίμηνο του 2014, από 10 το 2013 και 8 το 2012.


H επιτάχυνση του ρυθμού ναυπηγήσεων – bulkers σηματοδοτεί κινδύνους για την ευφορία της ναυλαγοράς, καθώς η τωρινή ανάκαμψη οφείλεται στο χαμηλό ρυθμό αύξησης του στόλου που σημειώθηκε το 2013- λιγότερο από 6%- δεδομένου της μείωσης των ναυπηγήσεων και τον έντονο ρυθμό διαλύσεων από το 2012. Σημαντική απειλή στη τωρινή ζήτηση χωρητικότητας από την Κίνα αποτελούν τα σχέδια που διατηρεί για ικανοποίηση περίπου 50% των αναγκών για σιδηρομετάλλευμα με την εγχώρια προσφορά μέχρι το 2025.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index ακολουθεί πτωτική πορεία από το τέλος του Μαρτίου, καθώς μειώθηκε σε λιγότερο από 1,300 μονάδες αυτή τη βδομάδα κλείνοντας χθές στις 1235 μονάδες, παρουσιάζοντας περίπου 13% εβδομαδιαία πτώση. Συγκριτικά με τα επίπεδα του 2013, ο δείκτης παρουσιάζει 43% ετήσια αύξηση. Η τωρινή υποχώρηση της ναυλαγοράς καθοδηγείται από τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους – capesize / panamax και κυρίως από τα panamax. Tα επίπεδα της ναυλαγοράς στο μέγεθος panamax μειώθηκαν αυτή τη βδομάδα σε λιγότερο από $7000/ημέρα, που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από το τέλος του Αυγούστου 2013. Στο μέγεθος capesize μειώθηκαν σε λιγότερο από $17,000/ημέρα, όταν στο τέλος του Σεπτεμβρίου 2013 διακυμαίνονταν σε περίπου $40,000/ημέρα.

Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, η ηπία καθοδική τάση στα επίπεδα ναύλων συνεχίζεται με τη διαδρομή AG-USG να διατηρεί για τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους VLCC – WS27. H διόρθωση της ναυλαγοράς σε χαμηλότερα επίπεδα δε φαίνεται να αποθαρρύνει την τοποθέτηση των ναυπηγήσεων για πλοία VLCCs με συνεχόμενη ανοδική πίεση των τιμών. Τη τρέχουσα βδομάδα, παραγγελία σε ναυπηγείο της Κορέας από ξένο μεγάλο ναυτιλιακό παίκτη επιβεβαιώθηκε σε περίπου $102-$105εκ δολάρια, (όταν οι τιμές είχαν αγγίζει $175 το 2008 ενώ διακυμαίνονταν σε λιγότερο από $90εκ πριν ένα χρόνο).
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index έδειξε επιτέλους αύξηση την τελευταία βδομάδα του Μαρτίου καθώς οι ναυτιλιακοί παίκτες με την εφαρμογή των γενικών αυξήσεων των ναύλων έδωσαν ώθηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη.
Καταλυτικός παράγοντας για τη βελτίωση της ναυλαγοράς εμφανίζεται ο έντονος ρυθμός διάλυσης των υπερήλικων πλοίων, με μέσο όρο ηλικίας 17 ετών, στο μέγεθος panamax (4,000-5,000 TEU). Εκτιμάται ότι η αυξητική τάση των διαλύσεων και οι αναβολές των παραδόσεων των νεότευκτων πλοίων θα οδηγήσουν σε 5.5% αύξηση του στόλου, που αποτελεί το χαμηλότερο ρυθμό αύξησης από το 1999. Ωστόσο, η μεγάλη ανισορροπία μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης χωρητικότητας προβλέπεται να διατηρηθεί και για τη φετινή χρονιά, καθώς αναμένεται αύξηση της ζήτησης κατά 4.4% έναντι 5.5% αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας.
mariabertzeletoufoto1
MARIA BERTZELETOU, Shipping Analyst
GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS DEPARTMENT
efoplistesnews.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template