Αύξηση 1.600% στα ναύλα έφεραν οι «αυτό-ακυρώσεις» σε ρωσικό πετρέλαιο

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2022


Η αποφυγή του ρωσικού πετρελαίου αύξησε θεαματικά τα ασφάλιστρα σε όσους τολμηρούς έμπορους και πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο και να μεταφέρουν ρωσικό αργό, εν μέσω ενός ακαθόριστου και εξελισσόμενου συνονθυλεύματος οικονομικών, ναυτιλιακών και τραπεζικών κυρώσεων.


Ο ασαφής και περίπλοκος γεωπολιτικός κίνδυνος που έχει επιφέρει η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει περισσότερο τις εξαγωγές αργού, ενώ συνεχίζονται οι αποστολές ντίζελ.

Τα ναύλα για 100.000 τόνους ρωσικού αργού από τα λιμάνια της Βαλτικής σε διυλιστήρια στη βορειοδυτική Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 1.600% στα 240.000 δολάρια ημερησίως, έναντι 13.500 δολαρίων στις 4 Φεβρουαρίου, καθώς οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη αναταραχή στις θαλάσσιες συναλλαγές ενεργειακών εμπορευμάτων από τον πρώτο πόλεμο του Κόλπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990 αναφέρουν οι διεθνείς αναλυτές της Lloyds’ list.
Τα αυξανόμενα ποσοστά αποκαλύπτουν την απροθυμία πολλών πλοιοκτητών να φορτώσουν ρωσικό πετρέλαιο καθώς επαναξιολογούν τη συμμόρφωση και τον κίνδυνο έναντι των οικονομικών, νομικών, τραπεζικών και ναυτιλιακών κυρώσεων που επιβλήθηκαν σε όλη την Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Βόρεια Αμερική. 

Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει επιβάλει κυρώσεις σε πλοία με σημαία Ρωσίας και συνδεδεμένα πλοία, επηρεάζοντας περίπου 430 πλοία διεθνούς εμπορίου. Ο Καναδάς έχει επίσης απαγορεύσει τα ρωσικά φορτία πετρελαίου, ενώ ένα ευρωπαϊκό ψήφισμα που εκκρεμεί στοχεύει πλοία που προηγουμένως έπλεαν σε ρωσικά λιμάνια.

Τα ναύλα για τα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax (μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους με χωρητικότητα μεταξύ 120.000 και 200.000 νεκρού βάρους dwt) από την Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο κέρδισαν 800% σε οκτώ ημέρες για να φτάσουν σχεδόν τα 150.000 δολάρια ημερησίως στις 4 Μαρτίου, από την ζημιογόνα περίοδο -2.320 δολάρια την ημέρα πριν από την εισβολή, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Baltic Exchange.

Ενώ η χαλάρωση της σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας θα μπορούσε να καταλύσει τις αγορές των δεξαμενόπλοιων και του πετρελαίου, μια κλιμάκωση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αστάθεια και να διατηρήσει τους ακριβούς ναύλους των δεξαμενόπλοιων

Το αργό και το μαζούτ από τη Ρωσία φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο από την αβεβαιότητα, ενώ οι εξαγωγές διυλισμένων προϊόντων με προορισμό την Ευρώπη εξακολουθούν να φορτώνονται και να πλέουν.

Οι επόμενες μέρες θα είναι κρίσιμες καθώς τα περισσότερα φορτία που βρίσκονται ήδη εν πλω είχαν πωληθεί ή φορτώθηκαν πριν από την ρωσική εισβολή.

Το αν οι πλοιοκτήτες και οι έμποροι θα αγόραζαν φορτία που θα ήταν έτοιμα για εξαγωγή από τις 10 Μαρτίου και μετά υπό αυτές τις νέες γεωπολιτικές συνθήκες παραμένει ακόμα ασαφές.

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template