Οι καιροί είναι δύσκολοι γεμάτοι ''φουρτούνες'' για την παγκόσμια Ναυτιλία.Τα πλοία του ξηρού φορτίου είναι τα περισσότερα ''καθηλωμένα'' σε ακινησία, ενώ
αυτά που ταξιδεύουν ,τα ναύλα τους είναι απογοητευτικά λόγω έλλειψης ζήτησης.Πολλές εταιρείες μπαίνουν κάθε μέρα ''μέσα'' ενώ λίγες εταιρείες τα πλοία τους ναυλώνονται σε αυτό που λέμε,''ίσα βάρκα ίσα γιαλός''.
αυτά που ταξιδεύουν ,τα ναύλα τους είναι απογοητευτικά λόγω έλλειψης ζήτησης.Πολλές εταιρείες μπαίνουν κάθε μέρα ''μέσα'' ενώ λίγες εταιρείες τα πλοία τους ναυλώνονται σε αυτό που λέμε,''ίσα βάρκα ίσα γιαλός''.
Δεν μπαίνουν μέσα αλλά ούτε κερδίζουν.Μια αναπάντεχη ζημιά τους βγάζει όμως εκτός προυπολογισμού. Στην Ελλάδα τώρα και σύμφωνα με το mononews.gr άλλη μια ελληνική ναυτιλιακή μετά τη New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη, η Niovis Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Βασίλη Μαυρολέων, επεξεργάζεται το ενδεχόμενο πώλησης για scrap του παλαιότερου σε ηλικία φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου τύπου panamax που διαθέτει στο στόλο της.
Η εταιρεία του κ. Μαυρολέων, η οποία δραστηριοποιείται στις μεταφορές ξηρού φορτίου από το 1972, σκοπεύει να πουλήσει για scrap το φορτηγό πλοίο Zed (χωρητικότητας 73.000-dwt και κατασκευής 1996 στα ναυπηγεία Saumsung), το οποίο αυτό το διάστημα βρίσκεται στη Νότια Κορέα. Ο επόμενος προορισμός του αναμένεται να είναι η διάλυση, μια κίνηση που θα αποφέρει στη Niovis περισσότερα από 3 εκατ. δολάρια.
Με το που ολοκληρωθεί η πώληση του Zed (είτε για scrap είτε σε κάποια άλλη εταιρεία), η ναυτιλιακή του κ. Μαυρολέων θα διαθέτει και θα διαχειρίζεται έναν στόλο που θα αποτελείται από 9 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, όλα κατασκευασμένα σε ιαπωνικά ναυπηγεία, ενώ τον τίτλο του παλαιότερου πλέον θα κατέχει το χωρητικότητας 75.000-dwt Ellivita, το οποίο κατασκευάστηκε το 1999.
Σύμφωνα με το mononews.gr η Niovis εδώ και πολύ καιρό επεξεργάζεται πιθανά σχέδια επέκτασης του στόλου της. Το 2012, η εταιρεία είχε επιβεβαιώσει ότι είχε προχωρήσει στην παραγγελία ενός νεότευκτου φορτηγού πλοίου με χωρητικότητα 66.000-dwt στα ιαπωνικά ναυπηγεία Mitsui Engineering & Shipbuilding– με τα οποία ο κ. Μαυρολέων έχει συνεργασία που μετράει τουλάχιστον 30 χρόνια – συμφωνία που περιελάμβανε και την option για ακόμα ένα ίδιας χωρητικότητας, με την τιμή για το καθένα να ορίζεται στα 29 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο, η παραγγελία εκείνη τροποποιήθηκε στην πορεία και τα δύο πλοία της αρχικής συμφωνίας έγιναν τελικώς τρία. Επρόκειτο για τα φορτηγά πλοία Draftslayer(κατασκευής 2014), Draftswader (κατασκευής 2015) και Draftdodger (κατασκευής 2016), ενώ το έτος 2015 η Niovis παρέλαβε ακόμη δύο φορτηγά πλοία από τα ναυπηγεία Mitsui, αμφότερα χωρητικότητας 60.000-dwt.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον κ. Μαυρολέων στα Ποσειδώνια του 2012, στο TradeWinds Shipowners Forum:
Το scrapping λύση για πολλές ελληνικές εταιρείες
Αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές έχουν επιλέξει να πουλήσουν παλαιότερης γενιάς πλοία τους για scrap ενώ αυτή η λύση εμφανίζεται ως ένα από τα πλέον δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερπροσφοράς τονάζ που πλήττει την αγορά του ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016 καταγράφηκε ρεκόρ διαλύσεων, σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα εκτοπίσματος, ενώ ο Γιώργος Λαζαρίδης της Allied είχε δηλώσει τότε ότι “Δυστυχώς, και παρότι οι προσπάθειες για την αναδιάρθρωση της αγοράς έχουν υπάρξει σημαντικές, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο κενό να καλυφθεί”.
Ωστόσο, η παραγγελία εκείνη τροποποιήθηκε στην πορεία και τα δύο πλοία της αρχικής συμφωνίας έγιναν τελικώς τρία. Επρόκειτο για τα φορτηγά πλοία Draftslayer(κατασκευής 2014), Draftswader (κατασκευής 2015) και Draftdodger (κατασκευής 2016), ενώ το έτος 2015 η Niovis παρέλαβε ακόμη δύο φορτηγά πλοία από τα ναυπηγεία Mitsui, αμφότερα χωρητικότητας 60.000-dwt.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον κ. Μαυρολέων στα Ποσειδώνια του 2012, στο TradeWinds Shipowners Forum:
Το scrapping λύση για πολλές ελληνικές εταιρείες
Αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές έχουν επιλέξει να πουλήσουν παλαιότερης γενιάς πλοία τους για scrap ενώ αυτή η λύση εμφανίζεται ως ένα από τα πλέον δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερπροσφοράς τονάζ που πλήττει την αγορά του ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016 καταγράφηκε ρεκόρ διαλύσεων, σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα εκτοπίσματος, ενώ ο Γιώργος Λαζαρίδης της Allied είχε δηλώσει τότε ότι “Δυστυχώς, και παρότι οι προσπάθειες για την αναδιάρθρωση της αγοράς έχουν υπάρξει σημαντικές, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο κενό να καλυφθεί”.
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !