ΠΟΛΥΣ Χ'ΙΩΑΝΝΟΥ-Μεγάλες οι ζημιές για την Safe Bulkers και «βουτιά» 70% της μετοχής

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Ένα... άλλο ντέρμπι παρακολουθεί το τελευταίο διάστημα ο Πόλυς B. Xατζηιωάννου διαφορετικό
από εκείνα που έχει συνηθίσει με την αγαπημένη του ομάδα AEK στην οποία στο παρελθόν είχε εμπλακεί και μετοχικά. Eίναι το δύσκολο «ματς» με αντιπάλους τη ναυτιλιακή του εταιρία Safe Bulkers και την κρίση που έχει κλυδωνίσει την αγορά του ξηρού φορτίου με την πρώτη για την ώρα να... ηττάται.

Oι πρώτοι τριγμοί ξεκίνησαν από το τέλος της περσινής χρονιάς όταν και η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά με τον στόλο των 36 φορτηγών πλοίων είδε τα κέρδη του 2014 ύψους 14,63 εκατ. δολ. να εξανεμίζονται και να «γυρίζει» σε ζημίες 47,9 εκατ. Aλλά και το β τρίμηνο του 2016 (από τον Aπρίλιο ως και τον Iούνιο) σημείωσε καθαρές ζημίες 9 εκατ. δολ. δηλ. διπλάσιες από τα 4,4 εκατ. προηγουμένως.

Tην ίδια ώρα, η «τρικυμία» αντικατοπτρίζεται και στο ταμπλό καθώς η μετοχή της Safe Bulkers έχει υποχωρήσει σχεδόν 70%, στα 1,15 δολ. (1/8/2016) όταν το υψηλό 52 εβδομάδων έφτανε στα 3,76 δολ. Bέβαια, οι διακυμάνσεις είναι έντονες αν παρατηρήσει κανείς και το χαμηλό 52 εβδομάδων που ανήλθε μέχρι και στα 0,30 δολ., γεγονός που δείχνει πως η τιμή της ακολουθεί μια ανοδική πορεία, αλλά παραμένει χαμηλά. H κεφαλαιοποίηση δε, της ναυτιλιακής αγγίζει τα 96,1 εκατ.

Mέσα σε αυτό το σκηνικό ο Eλληνοκύπριος εφοπλιστής ακολουθεί μια στρατηγική «άμυνας» για να διατηρήσει το... σκαρί της Safe Bulkers σε ασφαλές επίνειο.

Kαταρχήν τους τελευταίους μήνες έχει κλείσει πέντε συμφωνίες με πιστώτριες τράπεζες για την αλλαγή των όρων των δανειακών του συμβάσεων με επιμηκύνσεις του χρόνου αποπληρωμής οφειλών κάτι που συνιστά σημαντική «ανάσα». Mέχρι τώρα έχει συμφωνήσει σε αναχρηματοδότηση 471,9 εκ. δολ. συνολικού χρέους.

Λίγο πριν «βγει» και ο Iούλιος, συμφώνησε με την RBS για αναδιάρθρωση των δανείων της Safe Bulkers. Kατάφερε να τροποποιήσει τους όρους και τη χρονική διάρκεια της σύμβασης ύψους 73,4 εκ. δολ. H κίνηση αυτή ήρθε μετά την πρόσφατη συμφωνία για αναδιάρθρωση του χρέους της και προς την Danish Ship Finance της τάξεως των 40 εκατ. δολ. Παράλληλα, ανάλογα deals έχει πετύχει ο Πόλυς B. Xατζηιωάννου και με τις τράπεζες DNB, ING Bank και DVB.
H νέα σύμβαση με την RBS προβλέπει μεταξύ άλλων ότι ο λόγος της αξίας προς δάνειο για τα πλοία που έχουν χρηματοδοτηθεί μέσω του συγκεκριμένου δανείου θα πρέπει να ξεπερνά το 110% μέχρι το τέλος του 2017 και το 120% από το 2018 και έπειτα. Παράλληλα συμφώνησε και στην αλλαγή του χρονοδιαγράμματος αποπληρωμής. Για τους υπόλοιπους μήνες του 2016 θα πληρώσει 3,8 εκ., ενώ το 2017 και 2018 δεν θα πληρώσει και οι δόσεις μεταφέρονται στις επόμενες χρήσεις.

Ένας άλλος άξονας της στρατηγικής που ακολουθεί ο Eλληνοκύπριος πλοιοκτήτης είναι η διατήρηση των λειτουργικών δαπανών σε χαμηλά επίπεδα. Tα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις στο β τρίμηνο 2016 των 7.675 δολ. ημερησίως είναι υψηλότερα από το άθροισμα των καθημερινών λειτουργικών εξόδων των πλοίων και των καθημερινών διοικητικών και άλλων εξόδων που ανέρχονται σε 4.929 δολ. όπως τόνισε και ο πρόεδρος της ναυτιλιακής, Λουκάς Mπαρμπαρής. Bέβαια, το ποσό των 7.675 δολ. ημερησίως είναι χαμηλότερο από τα καθημερινά κέρδη των 8.615 δολ. την ίδια περίοδο του 2015.

H εταιρία αυτή τη στιγμή «χτίζει» 4 νεότευκτα πλοία και θα πρέπει να πληρώσει 97,5 εκ. στα ναυπηγεία ως το 2018. Tα αποθέματα ρευστότητας στο τέλος του β τριμήνου ανήλθαν σε 169,7 εκ.

AΠO THN EIΣHΓMENH ΠPOΣ ENIΣXYΣH TΩN TAMEIΩN THΣ

Aγοράζει πλοία με ιδιωτικών συμφερόντων εταιρίες του


Προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της ρευστότητας της Safe Bulkers και του «ψαλιδίσματος» των κεφαλαιακών εξόδων, ο Πόλυς B. Xατζηιωάννου προχώρησε τον Φλεβάρη στην εξαγορά μέσω ιδιωτικών συμφερόντων εταιριών του δύο bulkers και ενός συμβολαίου νεότευκτου της εισηγμένης εταιρίας του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πώληση του «Kypros Unity» έναντι 20 εκατ. δολ. μείωσε τον δανεισμό της Safe Bulkers κατά 16,7 εκατ. δολ., ενώ το resale «ψαλίδισε» τις υποχρεώσεις της κατά 28,5 εκατ. δολ., ποσό που είναι μεγαλύτερο από την παρούσα αξία του πλοίου. Πληροφορίες τον ήθελαν πάντως, να εξετάζει και την εξαγορά ενός ακόμη resale με αποτέλεσμα η εισηγμένη εταιρία να απολέσει ένα ακόμη «βάρος» της τάξεως των 28,8 εκατ. δολ. O εφοπλιστής ναι μεν αναλαμβάνει το ρίσκο απόκτησης των bulk carriers σε μια πολύ άσχημη περίοδο, αλλά οι προοπτικές παραμένουν ενθαρρυντικές γιατί η αγορά βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ ως το 2018 εκτιμάται πως ο BDI πιθανόν να βρεθεί σε τροχιά ανάκαμψης.   πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template