Καταρρέουν οι συγκοινωνίες με έλλειμμα 100,7 εκατ. ευρώ

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Της Μαριάννας Τζάννε
Την εικόνα κατάρρευσης των αστικών συγκοινωνιών από την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαιώνει ο

απερχόμενος Πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Γρηγόρης Δημητριάδης στην επιστολή -απολογισμό που συνοδεύει την παραίτησή του από τα τιμόνι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών
Η δραματική τροπή που έχουν πάρει τα μεγέθη του Οργανισμού αποδεικνύεται από τον προϋπολογισμό που κατέθεσε ο ΟΑΣΑ στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για το 2016, όπου το έλλειμμα εκτινάχθηκε στα 100,7 εκ. ευρώ

Ο κ. Δημητριάδης εξαπολύει ευθείες βολές στην πολιτική του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη με τον οποίο δεν υπήρξε κανένα σημείο επαφής τους τελευταίους μήνες, επισημαίνοντας ότι η οικονομική κατάσταση είναι οριακή με κίνδυνο την μην καταβολή της μισθοδοσίας αλλά και την στάση πληρωμών ανελαστικών δαπανών για την ασφαλή διακίνηση των επιβατών. 
Όπως σημειώνεται για να λειτουργήσουν οι αστικές συγκοινωνίες μέχρι τα τέλη του χρόνου θα χρειαστούν επιπλέον ένεση ρευστότητας που για την μεν ΟΣΥ ανέρχεται σε 29 εκ. ευρώ για την ΣΤΑΣΥ σε 11 εκ. ευρώ. Διατυπώνονται μάλιστα σαφείς υπαινιγμοί για υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η νέα πολιτική ηγεσία προωθεί λύση για μεταφορά της λειτουργίας των συγκοινωνιών στους δήμους ή σε ιδιωτικούς φορείς.

Ο απερχόμενος επικεφαλής του ΟΑΣΑ, αποδίδει την αποσταθεροποίηση του Οργανισμού στις εξής πολιτικές:

-Μείωση της επιδότησης κατά 14 εκ. ευρώ

Όπως αναφέρεται ο ΟΑΣΑ απορρόφησε μείωση κρατικής επιδότησης κατά 58 εκ, ευρώ ενώ το 2015 θα απορροφούσε νέα μείωση 14 εκ. ευρώ με τις εμπροσθοβαρείς δράσεις της αναδιοργάνωσης (Μεσοπρόθεσμο: 2013:158 εκ. Ευρώ 2014: 100 εκ. 2015 και έπειτα: 86 εκ. ευρώ ετησίως).

-Απώλειες 1-2 εκ. ευρώ το μήνα από την αύξηση του ΦΠΑ από 13% σε 23%.

Ο Όμιλος αποδίδει το ΦΠΑ χωρίς να έχει αναπροσαρμόσει τις τιμές. Σημειώνεται ότι θα μπορούσε να το απορροφήσει αν δεν προέκυπταν απώλεια εσόδων 9,5 εκ. από τις δωρεάν μετακινήσεις (Ιούλιος 2015), συμπεριλαμβανομένων των διαδρομών από και προς αεροδρόμιο για τουρίστες και οι λιγότερες εισπράξεις κατά 20,5 εκ. σε σχέση με πέρυσι από οφειλές υπουργείων.

«Αν εισπράττονταν τα πραγματικά ποσά, ο όμιλος θα ήταν υγιέστατος και θα μειωνόταν δραστικά η κρατική επιδότηση. Το υπουργείο Εργασίας έχει εκκρεμότητες από το 2011. Για το 2015 δεν έχουν υπογράψει ακόμα συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ όπως ορίζει ο νόμος, τα υπουργεία Εργασίας, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας, τα οποία ασκούν κοινωνική πολιτική προσφέροντας δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο μετακίνηση σε κοινωνικές ομάδες που ορίζουν (ΑΜΕΑ, σώματα ασφαλείας, άνω των 65 ετών, πολύτεκνοι, φοιτητές κλπ). Επιπλέον, από 01/01/2016, ο νέος Ν. 4337/2015 υποχρεώνει τον ΟΑΣΑ να διακόπτει τη δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο μετακίνηση για «όσο χρονικό διάστημα το αντισυμβαλλόμενο Υπουργείο δεν καταβάλλει το σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, αντίτιμο ή τη διαφορά του κομίστρου από την πίστωση αυτή», αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Δημητριάδης.

- Απώλειες περίπου 3 εκ. ευρώ το μήνα από την δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.

-Αύξηση εισιτηριοδιαφυγής λόγω αδυναμίας ελέγχων από την ΟΣΥ.

Η ουσιαστική κατάργηση των «εθελοντών ελεγκτών» της ΟΣΥ, χωρίς αντικατάσταση από εναλλακτικό μηχανισμό όπως προβλέπει η αναδιοργάνωση, αύξησε την εισιτηριοδιαφυγή. Έχουν απομείνει 25 ελεγκτές για ένα δίκτυο 272 γραμμών με πάνω από 12.000 δρομολόγια ημερησίως.
Η επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών επιβεβαιώνεται και από τα εξής στοιχεία: το Σεπτέμβριο του 2013 τα έσοδα του ΟΑΣΑ ήταν 19,5 εκ, και τον ίδιο μήνα του 2014, που μειώθηκαν οι τιμές, τα έσοδα ήταν 19,8 εκ. Τον Σεπτέμβριο 2015 τα έσοδα έπεσαν σε 17 εκ, ευρώ και οι τιμές ήταν οι ίδιες με τον περυσινό αντίστοιχο μήνα. «Αν δεν είναι προσιτές οι τιμές, οι πολίτες δεν θα χρησιμοποιήσουν τα Μέσα. Επομένως, δεν είναι μόνο οι τιμές που καθορίζουν τα έσοδα, αλλά η γενικότερη πολιτική που ασκείται στις συγκοινωνίες. Αν δεν πετύχει η αναδιοργάνωση, τότε κινδυνεύει η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και ο δημόσιος χαρακτήρας τους. Δεν είναι λύση να μεταφερθεί η λειτουργία των συγκοινωνιών στους δήμους ή σε ιδιωτικούς φορείς που ενδιαφέρονται μόνο για γραμμές "φιλέτο" ή για να βάλουν χέρι στην κρατική επιδότηση» καταλήγει η επιστολή.  πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template