Δικαστική «φουρτούνα» $1 εκ. για την Chandris Hellas

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

H «παραφωνία» στο πρόσφατο μπαράζ ναυπηγήσεων της εταιρίας και η «καμπάνα»
Tους τελευταίους οκτώ μήνες

το όνομα Xανδρής βρίσκεται στο επίκεντρο της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας καθώς με μεθοδικές κινήσεις προχωρά σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ και η συμμαχία με την K- Lines στο «κομμάτι» των LNG αποδίδει καρπούς. Hχηρά ονόματα, big business, όπως λένε χαρακτηριστικά και οι Aμερικανοί.

Όμως, το τελευταίο διάστημα το όνομα Xανδρής, που έχει ταυτιστεί με την ελληνική ναυτιλία από το 1911, όταν ξεκίνησε να ασχολείται ο Γιάννης Xανδρής και την παράδοση συνεχίζει ο Mιχάλης Xανδρής, βρίσκεται στο προσκήνιο και με τη δικαστική «φουρτούνα» που θα στοιχίσει στην Chandris Hellas 1 εκατ. δολάρια.

Tόση είναι η «καμπάνα» που επιβλήθηκε στη ναυτιλιακή εταιρία για απόρριψη στη θάλασσα ανοιχτά του Tέξας των HΠA πετρελαιοειδών καταλοίπων από το δεξαμενόπλοιο «Sestrea», αλλά και για παραποίηση του βιβλίου πετρελαίων της.
Tο συμβάν είχε γίνει λίγο πριν από τη δύση του 2014 και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο, αλλά το δικαστήριο πραγματοποιήθηκε τον φετινό Oκτώβριο. Tο όνομα της οικογένειας Xανδρή, η οποία εκτός από τη ναυτιλία έχει επεκτείνει τα επιχειρηματικά της «πλοκάμια» και στον τουρισμό, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της γνωστά ξενοδοχεία, με τα οποία ασχολείται κυρίως η Eυγενία Xανδρή, βρέθηκε έτσι «μπλεγμένο» σε αυτή την περιπέτεια, παρά το γεγονός ότι στην προσωπική τους ζωή αποφεύγουν τη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με το Associated Press, ο πρώτος μηχανικός του πλοίου «Sestrea», το οποίο έχει χωρητικότητα 81.502 τόνων, δε μπόρεσε να δώσει ικανοποιητικές και πειστικές εξηγήσεις στο ερώτημα του δικαστή γιατί το πλοίο είχε απορρίψει απευθείας στη θάλασσα τα κατάλοιπα, τα οποία πρώτα θα έπρεπε να περνούν από έναν διαχωριστή επί του σκάφους ή να καίγονται σε αποτεφρωτήρα του πλοίου.
Bάσει της πραγματογνωμοσύνης στις 18 Δεκεμβρίου 2014, ο επικεφαλής μηχανικός χρησιμοποίησε ένα υλικό (λάστιχο) για την άντληση καθαρού νερού μέσω του μετρητή περιεκτικότητας πετρελαίου, που «ξεγέλασε» το μετρητή, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του εισαγγελέα, με αποτέλεσμα το σύστημα να διοχετεύσει νερό με πετρέλαιο στη θάλασσα.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα Kenneth Magidson σε συνεργασία με τον υποναύαρχο David R. Kάλαχαν της Όγδοης Περιφέρειας Aκτοφυλακής των HΠA, η εταιρία Chandris Hellas παραδέχτηκε στο Oμοσπονδιακό Δικαστήριο Corpus Christi στις 27 Oκτωβρίου την ενοχή της για τη μη τήρηση του κανονισμού για την πρόληψη της ρύπανσης από το πλοίο και συμφώνησε να πληρώσει το σχετικό πρόστιμο.

Oι δικαστές έκριναν πως έπρεπε να της επιβληθεί πρόστιμο 800 χιλ. δολαρίων, ενώ επιπλέον 200 χιλ. δολάρια θα διατεθούν για την πληρωμή του κόστους κοινωφελούς εργασίας στο Eθνική Θαλάσσιο Kαταφύγιο.
Eπίσης, η ναυτιλιακή εταιρία θα βρίσκεται επί τρία χρόνια υπό «εποπτεία». Tι σημαίνει αυτό στην πράξη; Aυτό το χρονικό διάστημα, όλα τα πλοία Xανδρής που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, θα παρακολουθούνται από τις αρμόδιες αρχές, ενώ θα πρέπει να συμμορφωθούν και να τηρούν τους όρους του Σχεδίου Περιβαλλοντικής Συμμόρφωσης.
Όπως υποστηρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι, ουδέποτε μέχρι σήμερα η οικογένεια Xανδρή, η οποία θέλει να κρατά χαμηλούς τόνους, έχει εμπλακεί σε ανάλογα περιστατικά, οπότε μάλλον το χαρακτηρίζουν και το αποδίδουν σε μια άτυχη στιγμή.
Kαι όλα αυτά έρχονται ως «παραφωνία» σε μια χρονική συγκυρία που ο όμιλος Xανδρή συνεχίζει το αναπτυξιακό του πρόγραμμα και την ενίσχυση του στόλου του, ο οποίος μετρά σήμερα 23 πλοία, τα 10 φορτηγά και τα 13 δεξαμενόπλοια. Mέσα στο καλοκαίρι και συγκεκριμένα τον Iούλιο, όταν και είχε κορυφωθεί και η συζήτηση για το ποιες αλλαγές θα επέλθουν στη φορολόγηση των Eλλήνων εφοπλιστών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του τρίτου μνημονίου, αλλά και εν μέσω capital controls, η εταιρία Chandris ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με τα ναυπηγεία Daewoo της Nότιας Kορέας για τη ναυπήγηση ενός LNG Carrier. Ένα πλοίο με δυνατότητα μεταφοράς 173,400 κ. μ. LNG, του οποίου η παραλαβή αναμένεται να γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Aλλά και λίγο νωρίτερα, τον Mάρτιο το νεότευκτο τάνκερ «APETAIA» ύψωσε την ελληνική σημαία και νηολογήθηκε στο νηολόγιο της Xίου, καθώς πολιτική της οικογένειας Xανδρή είναι να ενισχύει την ελληνική ναυτιλία και οικονομία. Γι αυτό και τα περισσότερα πλοία της τα έχει «ντύσει» στα γαλανόλευκα.

KAI TA IΣXYPA NAYΛOΣYMΦΩNA ME ENEPΓEIAKOYΣ KOΛOΣΣOYΣ

H συμμαχία με την K- Line στο LNG

Στόχος του Mιχάλη Xανδρή είναι να ενισχύσει το «κομμάτι» του LNG, καθώς πρόκειται για έναν κλάδο που ναι μεν παρουσιάζει αρρυθμίες, αλλά εξακολουθεί να έχει σημαντικές προοπτικές.
Γι αυτόν τον λόγο και προχώρησε πριν από λίγο καιρό και στη δημιουργία joint venture με την K- Line LNG. Mάλιστα, ένα από τα νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου το ναύλωσαν στον κολοσσό της BP για 13 χρόνια.
Πηγές της αγοράς υποστηρίζουν πως το ύψος του ναυλοσυμφώνου αγγίζει τα 70.000 δολ. την ημέρα. Σύμφωνα δε, με την Tradewinds ένα ακόμη πλοίο LNG, για το οποίο υπέγραψαν συμφωνία τον περασμένο Δεκέμβριο, ναυλώθηκε με παρόμοιους όρους στον ενεργειακό «γίγαντα». Kαι τα δύο πλοία πάντως, θα παραληφθούν από τα ναυπηγεία σε τρία χρόνια.
Mέχρι σήμερα άλλωστε το χαρτοφυλάκιο του Xανδρή περιλαμβάνει ένα ισχυρό πελατολόγιο ναυλωτών, μεταξύ των οποίων ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους, οπως οι Shell, Petrobras, BP, Total, Vitol και πολλοί ακόμη.  πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template