Η Εφορία μας ψάχνει τώρα και στο τηλέφωνο (μετά το email)

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

του Βασίλη Γούλα
Την τακτική των τηλεφωνικών οχλήσεων, κύριο χαρακτηριστικό των εισπρακτικών εταιρειών, φαίνεται ότι εφαρμόζει υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών για να ενημερώνει τους φορολογούμενους πολίτες για τις οφειλές τους στην Εφορία.

Ετσι, λοιπόν, αν τύχει και χτυπήσει το τηλέφωνό σας και στην άλλη άκρη της γραμμής ακούσετε μια γυναικεία φωνή να σας ρωτά τα στοιχεία σας, όπως ονοματεπώνυμο κ.λπ., μην τρομάξετε, ούτε όμως και να την αποπάρετε. Δεν είναι από κάποια εισπρακτική εταιρεία, αλλά από το υπουργείο Οικονομικών.
Θα σας εξηγήσει με ήρεμο και ευγενικό τρόπο τον λόγο για τον οποίο σας κάλεσε -όχι με φωνασκίες και απειλές όπως συνηθίζουν να λειτουργούν οι υπάλληλοι εισπρακτικών εταιρειών-, δηλαδή θα σας ενημερώσει για την οφειλή σας, και φυσικά για την καθυστέρηση της καταβολής της δόσης του φόρου που σας αναλογεί. Μάλιστα θα σας ρωτήσει μέχρι πότε μπορείτε να καταβάλετε το χρηματικό ποσό και αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα θα σας παραπέμψει στην αρμόδια ΔΟΥ που ανήκετε. Η συγκεκριμένη υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών ανήκει διοικητικά στη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης και στεγάζεται στο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων στην Καλλιθέα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπηρεσία αυτή είναι ένα ακόμη μέτρο της τρόικας, από το 2012, ενώ ξεκίνησε να λειτουργεί από τα τέλη του 2013. Η παρουσία της στους φορολογούμενους θα γίνει πιο αισθητή αυτές τις ημέρες εξαιτίας των τηλεφωνημάτων που θα δεχτούν για να ενημερωθούν για τις οφειλές που έχουν σε εκκρεμότητα. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι προσομοιάζει σε εισπρακτική εταιρεία, αλλά οι κοπέλες που βρίσκονται στο συγκεκριμένο τηλεφωνικό κέντρο (call center) δεν έχουν καμία σχέση με τα άτομα που απασχολούνται στις εισπρακτικές εταιρείες: δεν μιλούν άσχημα, ούτε απειλούν τους οφειλέτες.

Εκτός από τις 50 τηλεφωνήτριες, στην εν λόγω υπηρεσία βρίσκονται και περίπου 50 συνεργάτες εφοριακοί που έχουν μπροστά τους, στην οθόνη του υπολογιστή τους, την εικόνα κάθε φορολογούμενου. Σκοπός της υπηρεσίας είναι να δώσει λύση στην οικονομική εκκρεμότητα του κάθε οφειλέτη και φυσικά να εισπράξει τα χρήματα που οφείλονται στο Ελληνικό Δημόσιο. Καθημερινά το call center της υπηρεσίας πραγματοποιεί από 500 έως και 1.000 τηλεφωνικές κλήσεις. Η λειτουργία της γίνεται ως εξής: κάθε τέλος του μήνα το ηλεκτρονικό σύστημα ενημερώνεται για τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη και φυσικά για εκείνες τις οφειλές που έχουν μείνει απλήρωτες τουλάχιστον για έναν μήνα. Τα τηλεφωνήματα γίνονται εφόσον έχει προηγηθεί το ηλεκτρονικό μήνυμα (email) στον υπολογιστή του φορολογούμενου, στον οποίο υπενθυμίζεται ευγενικά η ροή των οφειλών του. Συγκεκριμένα, στο γραπτό μήνυμα ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται ότι από τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ληξιπρόθεσμη οφειλή, την οποία θα πρέπει να εξοφλήσει. Αν με το email δεν υπάρξει άμεση ανταπόκριση από τον οφειλέτη, τότε σειρά παίρνουν οι τηλεφωνήτριες του υπουργείου. Να εξηγήσουμε ότι τηλεφώνημα δέχονται οι πολίτες που το χρέος τους υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ και έχουν καθυστερήσει να πληρώσουν τη δόση που τους αναλογεί.

Οι υπάλληλοι του υπουργείου δεν κάνουν διακρίσεις. Ετσι, τηλεφωνήματα έχουν δεχθεί επιχειρηματίες, καλλιτέχνες, βουλευτές και υπουργοί, οι οποίοι έχουν καθυστερήσει να πληρώσουν τη δόση τους στην Εφορία. Οπως είπαν στο «ΘΕΜΑ» άνθρωποι που γνωρίζουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία, αρκετοί φορολογούμενοι έχουν αλλάξει διεύθυνση και τηλέφωνο από αυτά που διαθέτει το σύστημα και έτσι ξεκινά έρευνα για τον εντοπισμό τους. Στα τηλεφωνήματα αρκετοί πολίτες είναι συνεργάσιμοι, ενώ υπάρχουν και μερικοί που αντιδρούν απειλώντας και βρίζοντας, μην μπορώντας να κατανοήσουν ότι η υπηρεσία αυτή δεν είναι εισπρακτική εταιρεία.

Και οι 50 κοπέλες του τηλεφωνικού κέντρου έχουν παρακολουθήσει μαθήματα πάνω στη διαχείριση κρίσεων και παραμένουν πάντα ευγενικές στο τηλεφώνημά τους, παρά τα όσα τους σέρνουν καμιά φορά οι οφειλέτες.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από το υπουργείο Οικονομικών, η πλειονότητα των φορολογουμένων ανταποκρίνεται θετικά και η υπηρεσία έχει πετύχει τους στόχους της για τη φορολογική συμμόρφωση. Μάλιστα η τρόικα, αλλά και ο αρμόδιος υπουργός θέλουν να ενισχύσουν το συγκεκριμένο τμήμα με στόχο την έγκαιρη πρόληψη της φοροαποφυγής αντί για την εκ των υστέρων καταστολή. Για τον λόγο αυτό η τρόικα, άλλωστε, είχε επιμείνει στη δημιουργία αυτής της υπηρεσίας από το 2012 και βάσει των αποτελεσμάτων της θα επιμείνει στη διατήρηση και ενίσχυσή της.

Να επισημάνουμε ότι αν κάποιος φορολογούμενος δεν πάει στην Εφορία μετά και το τηλεφώνημα για να διευθετήσει τις οικονομικές του εκκρεμότητες, τότε μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα θα του τηλεφωνήσουν ξανά. Εκτός από τα χρέη η υπηρεσία ενημερώνει για τη μη υποβολή φορολογικής δήλωσης, την περιοδική δήλωση απόδοσης ΦΠΑ, τη μη καταβολή φόρου εισοδήματος και ακινήτων και φυσικά για τις δόσεις ρυθμισμένων οφειλών.πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template