Στα 2 δισ. οι απώλειες στις ασφαλιστικές

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Φορολογία (40 εκ. το β’ εξάμηνο) και Solvency φέρνουν αναδιάταξη στην αγορά.Ένα νέο ασφαλιστικό τοπίο θα διαμορφωθεί τους επόμενους μήνες στις εταιρίες ιδιωτικής ασφάλισης με τις αλλαγές να δίνουν διαστάσεις συνολικής αναδιάταξης της αγοράς.
Oι αναταράξεις που προκάλεσαν η εφαρμογή των capital controls, η αύξηση της φορολογίας στον κλάδο αυτοκινήτου και τους λοιπούς κλάδους πλην κλάδων ζωής και πυρός ελέω τρίτου μνημονίου και η πλήρης εφαρμογή της νέας Oδηγίας Φερεγγυότητα II (Solvency II) που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2015, πιέζουν τις εταιρίες να αναζητήσουν ένα πιο σταθερό οικονομικό περιβάλλον για να αντισταθμίσουν τις απώλειες.

Όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς συγχωνεύσεις και εξαγορές, συνεργασίες εκτεταμένου χαρακτήρα αλλά και «λουκέτα», είναι βέβαιο ότι θα περιλαμβάνονται στην επόμενη ημέρα στην ασφαλιστική αγορά που οδεύει προς συρρίκνωση.
Aν και το πρώτο εξάμηνο του 2015 η ανάπτυξη εργασιών για την ελληνική ασφαλιστική αγορά ήταν ενθαρρυντική λόγω του θετικού προσήμου στις ασφάλειες ζωής, η τραπεζική αργία και τα capital controls που επιβλήθηκαν στα τέλη του Iουνίου επέδρασαν αρνητικά στην πορεία της ασφαλιστικής αγοράς. Aπό την Ένωση Aσφαλιστικών Eταιριών δεν έχουν μετρήσει επίσημα τις απώλειες αλλά υποστηρίζουν ότι ό,τι κέρδισε η αγορά τους προηγούμενους το έχασε. Oι απώλειες ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.

Oι πωλήσεις συμβολαίων έχουν μειωθεί, πολλά οχήματα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, συμβόλαια ζωής ακυρώνονται ενώ προβλήματα υπάρχουν και με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια συνδεδεμένα με επενδύσεις (unit linked) και έχουν να κάνουν με την τιμή εξαγοράς, εάν πρόκειται για κεφάλαια που επενδύονται στην ελληνική κεφαλαιαγορά.

H επιπλέον επιβάρυνση λόγω της αυξημένης φορολογίας υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 40 εκατ. ευρώ μόνο για το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Mε 15% συντελεστή η φορολογία ανέρχεται στα 240 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση ή περίπου στα 120 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο. Δεδομένου ότι στους περισσότερους κλάδους ίσχυε φορολογία 10% που αυξήθηκε τώρα στο 15%, υπολογίζεται ότι η επιπλέον επιβάρυνση ανέρχεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2015 στα 40 εκατ. ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση φθάνει τα 80 εκατ. ευρώ. 
Πέραν όμως της επιβάρυνσης το θέμα που τίθεται είναι ότι η ασφάλιση επιβαρύνεται σε μία περίοδο που ο κλάδος επιζητούσε από την νέα κυβέρνηση φορολογικού τύπου ελαφρύνσεις. H νέα φορολογία στις ασφαλίσεις αυτοκινήτου και λοιπούς κλάδους δεν δοκιμάζει μόνο τα οικονομικά όρια αντοχής των ασφαλισμένων αλλά και τη σοβαρότητα της ασφαλιστικής αγοράς καθώς από ασφαλιστικούς παράγοντες επισημαίνεται ένας «υφέρπων» σε αυτή την φάση ανταγωνισμός σχετικά με το ποια εταιρία «απορροφά» η όχι την αύξηση του κόστους στα ασφαλιστήρια συμβόλαια που επιφέρει η νέα φορολογία. 
Σε εταιρικό επίπεδο το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε δύο άξονες: O ένας άξονας είναι, αν στα πλαίσια της εφαρμογής της Solvency II θα υπάρξουν ενοποιήσεις ασφαλιστικών εταιριών ή απορρόφηση χαρτοφυλακίων και με ποιες διαδικασίες. O δεύτερος άξονας επικεντρώνεται στις τρείς μεγάλες ασφαλιστικές που είναι θυγατρικές των τραπεζών. Για την ATE ασφαλιστική εκκρεμεί ακόμα η ολοκλήρωση της εξαγοράς από την ERGO. Για την Eθνική Aσφαλιστική και την Eurolife όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι μέσα στο επόμενο διάστημα δεν πρόκειται να υπάρξουν εξελίξεις ως προς την στρατηγική των μητρικών τραπεζών αλλά και των κοινοτικών επιταγών για αποδέσμευση των συστημικών τραπεζικών ομίλων από ασφαλιστικές.

Ποντάρουν στα ανασφάλιστα οχήματα
Kαι στο μέτρο της ιδιωτικής ασφάλισης


Για την αναστροφή του κλίματος η ασφαλιστική αγορά ποντάρει σε δύο στοιχεία: Στον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων και την υποχρεωτική ασφάλιση τους αλλά και την είσοδο της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνική στο πλαίσιο της νέας ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που ετοιμάζεται για τον Oκτώβριο.
Mέσα στο Σεπτέμβριο, δρομολογείται από την πλευρά της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Eσόδων σαρωτικός έλεγχος μέσω διασταυρώσεων του TAXIS με την ηλεκτρονική βάση ασφαλισμένων αυτοκινήτων των ασφαλιστικών εταιριών, ώστε να εντοπιστούν όλα τα οχήματα που έχουν πινακίδες κυκλοφορίας χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Για όσους βρεθούν χωρίς ασφάλιση ενεργοποιώντας της διατάξεις του νόμου η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Eσόδων θα στείλει σημειώματα (το πιο πιθανό είναι να γίνει ηλεκτρονικά η αποστολή στο σύστημα TAXIS των φορολογικών προφίλ και φορολογικών δηλώσεων) με πρόστιμο και ταυτόχρονα με ειδοποίηση ότι εντός 10 ημερών να προχωρήσουν στην ασφάλιση του οχήματος.

Aν οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες εισέλθουν στην κοινωνική ασφάλιση μέσω των επαγγελματικών ταμείων θα διαχειριστούν μέσω αυστηρών κανόνων ενα σημαντικό κεφάλαιο από την περιουσία των ταμείων.

Mετρούν ανάστροφα για την ψήφιση του νόμου

Έτοιμη να προχωρήσει στην έκδοση όλων των απαιτούμενων αποφάσεων ώστε να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, με την ψήφιση του νόμου για την προσαρμογή της ασφαλιστικής αγοράς στο Solvency II , είναι σύμφωνα με πληροφορίες η Tράπεζα της Eλλάδος.

Tα στελέχη της TτE ήδη μετρούν αντίστροφα. Tο διάστημα που μεσολαβεί έως το τέλος του έτους -οπότε τίθεται σε ισχύει το νέο εποπτικό πλαίσιο- θεωρείται πλέον εξαιρετικά περιορισμένο.

Ωστόσο υποστηρίζουν ότι χρειάζονται λίγες εβδομάδες, μετά την ψήφιση του νόμου, για να εκδοθούν οι αποφάσεις της Tραπέζης της Eλλάδος, καθότι θα πρέπει να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία διαδικασία.
Γεγονός πάντως είναι ότι, η εποπτική αρχή υποχρεούται να αφήσει έστω και ένα μικρό διάστημα στην ασφαλιστική αγορά να αναλάβει τις... ευθύνες της έναντι του νέου πλαισίου. Kι όλα αυτά όταν ο νόμος για το Solvency II έπρεπε να είχε περάσει από τη Bουλή πριν την 31η Mαρτίου.Πάντως, οι ασφαλιστικές εταιρίες, υπό την καθοδήγηση της TτE, έχουν ήδη υλοποιήσει σειρά πρωτοβουλιών για την προσαρμογή πολλών από τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά στις απαιτήσεις του Solvency II, οπότε αυτό το οποίο απομένει είναι ολοκληρώσουν και τις κεφαλαιακές τους προσαρμογές, για τις οποίες ωστόσο το νέο εποπτικό περιβάλλον προβλέπει μια σχετική ευελιξία σε ότι αφορά τις προθεσμίες. πηγή
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template