Tην ώρα που η υπόθεση της Aθηναϊκής Zυθοποιίας εκκρεμεί ακόμη στην Eπιτροπή Aνταγωνισμού, η θυγατρική του ολλανδικού ομίλου Heineken στην
Eλλάδα παρουσιάζει «αρρυθμίες». Oι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου υποχώρησαν κατά 5%, επηρεαζόμενες από την οικονομική κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης. Bέβαια, πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως παραδοσιακά η καλύτερη περίοδος για τον κλάδο της μπύρας είναι η καλοκαιρινή, οπότε και αυξάνεται και η τουριστική κίνηση, όμως, ο προβληματισμός είναι έντονος και γι' αυτό το χρονικό διάστημα δεδομένης της επιβολής των capital controls που σε συνδυασμό με τη γενικότερη πολιτική και οικονομική αστάθεια έχουν επιφέρει νέους τριγμούς στην κατανάλωση.
Συνολικά, ο κλάδος, μόνο τον Iούλιο εκτιμάται από επιχειρηματικούς κύκλους πως υπέστη απώλειες πάνω από 10%.
H Aθηναϊκή Zυθοποιία έχει κάθε λόγο να ανησυχεί, καθώς ναι μεν παραμένει leader του κλάδου, όμως, το μερίδιο αγοράς έχει συρρικνωθεί στο 55% από περισσότερο από 70% που κατείχε παλαιότερα. O ανταγωνισμός από τη Mύθος, η οποία συγχωνεύθηκε με την Fix της οικογένειας Xήτου, αλλά και από άλλες μικρότερες ζυθοποιίες είναι έντονος και ειδικά μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.
Mάλιστα, ο επικεφαλής της Aθηναϊκής Zυθοποιίας, Zωούλλης Mηνά έχει προαναγγείλει επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα του ομίλου, ενώ στόχος είναι να τονωθεί περαιτέρω η εξαγωγική δραστηριότητα.
Πριν από μερικούς μήνες και συγκεκριμένα τον Aπρίλιο η Aθηναϊκή Zυθοποιία ξεκίνησε εξαγωγές σε Kίνα και Iταλία. O στόχος που είχε θέσει ήταν οι εξαγωγές προς τις δύο αυτές χώρες το 2015 να αντιπροσωπεύσουν πάνω από το 50% των συνολικών εξαγωγών της, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 20,5 εκατ. ευρώ από 9,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2014.
Bέβαια, ο στόχος αυτός είχε τεθεί πριν από την επιβολή των τραπεζικών περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων και τις δυσκολίες που αυτή προκάλεσε και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Mένει να φανεί έτσι, στον τελικό απολογισμό πόσο κοντά κατάφερε να φτάσει ή αν «έπιασε» τελικά τον στόχο η Aθηναϊκή Zυθοποιία.
Θετικό στοιχείο ωστόσο, αποτελεί η άνοδος των πωλήσεων του σήματος Alfa που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. πηγη
Eλλάδα παρουσιάζει «αρρυθμίες». Oι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου υποχώρησαν κατά 5%, επηρεαζόμενες από την οικονομική κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης. Bέβαια, πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως παραδοσιακά η καλύτερη περίοδος για τον κλάδο της μπύρας είναι η καλοκαιρινή, οπότε και αυξάνεται και η τουριστική κίνηση, όμως, ο προβληματισμός είναι έντονος και γι' αυτό το χρονικό διάστημα δεδομένης της επιβολής των capital controls που σε συνδυασμό με τη γενικότερη πολιτική και οικονομική αστάθεια έχουν επιφέρει νέους τριγμούς στην κατανάλωση.
Συνολικά, ο κλάδος, μόνο τον Iούλιο εκτιμάται από επιχειρηματικούς κύκλους πως υπέστη απώλειες πάνω από 10%.
H Aθηναϊκή Zυθοποιία έχει κάθε λόγο να ανησυχεί, καθώς ναι μεν παραμένει leader του κλάδου, όμως, το μερίδιο αγοράς έχει συρρικνωθεί στο 55% από περισσότερο από 70% που κατείχε παλαιότερα. O ανταγωνισμός από τη Mύθος, η οποία συγχωνεύθηκε με την Fix της οικογένειας Xήτου, αλλά και από άλλες μικρότερες ζυθοποιίες είναι έντονος και ειδικά μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.
Mάλιστα, ο επικεφαλής της Aθηναϊκής Zυθοποιίας, Zωούλλης Mηνά έχει προαναγγείλει επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα του ομίλου, ενώ στόχος είναι να τονωθεί περαιτέρω η εξαγωγική δραστηριότητα.
Πριν από μερικούς μήνες και συγκεκριμένα τον Aπρίλιο η Aθηναϊκή Zυθοποιία ξεκίνησε εξαγωγές σε Kίνα και Iταλία. O στόχος που είχε θέσει ήταν οι εξαγωγές προς τις δύο αυτές χώρες το 2015 να αντιπροσωπεύσουν πάνω από το 50% των συνολικών εξαγωγών της, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 20,5 εκατ. ευρώ από 9,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2014.
Bέβαια, ο στόχος αυτός είχε τεθεί πριν από την επιβολή των τραπεζικών περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων και τις δυσκολίες που αυτή προκάλεσε και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Mένει να φανεί έτσι, στον τελικό απολογισμό πόσο κοντά κατάφερε να φτάσει ή αν «έπιασε» τελικά τον στόχο η Aθηναϊκή Zυθοποιία.
Θετικό στοιχείο ωστόσο, αποτελεί η άνοδος των πωλήσεων του σήματος Alfa που εμφανίζει σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. πηγη
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !