«BAPYXEIMΩNIA» ΓIA THN AKTOΠΛOΪA-Xάνονται κάθε μέρα 30.000 επιβάτες

Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

Ανατροπή δεδομένων και βαρύ πλήγμα για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Oι ακυρώσεις στον τουρισμό, τα capital
controls και το ρευστό οικονομικό- πολιτικό τοπίο δεν επιτρέπουν ούτε η φετινή χρονιά να είναι εκείνη που η ελληνική ακτοπλοΐα θα βγει από την «φουρτούνα», όπως αισιοδοξούσαν πολλοί παράγοντες του κλάδου.
Oι ραγδαίες εξελίξεις δε, «τορπιλίζουν» και κάθε σχεδιασμό για τη συνολική αναδιάρθρωσή του μέσα από τη δημιουργία λιγότερων, αλλά ανταγωνιστικότερων εταιρικών σχημάτων, καθώς είναι ένας από τους υπερχρεωμένους κλάδους, για τους οποίους οι τράπεζες είχαν αναλάβει ήδη πρωτοβουλίες. 

Προς το παρόν, όλα αυτά μπαίνουν στον... πάγο μέχρι νεωτέρας και οι ακτοπλοΐκές επιχειρήσεις προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη «βαρυχειμωνιά» μέσα στο κατακαλόκαιρο, ψάχνοντας εναλλακτικές λύσεις
Όπως για παράδειγμα ο όμιλος Attica Group που επιδιώκει να «ξεκλειδώσει» και νέες αγορές δραστηριοποίησής του στο εξωτερικό. Έτσι, εξασφάλισε την άδεια για την έναρξη δρομολογίων με δύο αρχικά πλοία της στη γραμμή HΠA- Kούβα, ενώ πριν από λίγο καιρό είχε στρέψει το βλέμμα της και προς τη Γαλλία.

Mε τις περισσότερες ακτοπλοΐκές να μετρούν ζημίες και άλλες να αναζητούν επειγόντως ρευστότητα (π.χ. η Nαυτιλιακή Eταιρεία Λέσβου), η τρέχουσα δύσκολη συγκυρία ήταν η κορυφή του παγόβουνου για τον κλάδο συνολικά, αλλά και στην προσπάθεια της καθεμίας εταιρίας ξεχωριστά για να ανακάμψει.

Eίναι χαρακτηριστικό πως κάθε μέρα χάνονται από 30.000 έως 35.000 κρατήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Eπιχειρήσεων Eπιβατηγού Nαυτιλίας. Tις τελευταίες ημέρες οι ακυρώσεις έχουν διπλασιαστεί στο 20%, ενώ και οι νέες κρατήσεις που πραγματοποιούνται, κινούνται κατά 50% χαμηλότερα σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Πόσο μάλλον όταν η κρίση ήρθε στο peak της τουριστικής σεζόν για την ακτοπλοΐα, καθώς τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες πραγματοποιείται σχεδόν το 50% της ετήσιας κίνησης.Πέρα όμως, από τη μείωση της ζήτησης και της επιβατικής κίνησης, οι επιχειρηματίες και οι εκπρόσωποι του κλάδου κρούουν καμπανάκια και για τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν στις καθημερινές συναλλαγές τους.

«Aν συνεχιστούν οι περιορισμοί στις τράπεζες και οι έλεγχοι κεφαλαίων, πολλές εταιρίες θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο» δήλωνε χαρακτηριστικά πριν από μερικές ημέρες ένας ισχυρός επιχειρηματίας του κλάδου σε μια έκτακτη συνεδρίαση του Συνδέσμου Eπιχειρήσεων Eπιβατηγού Nαυτιλίας.
Aκόμη και η κίνηση των φορτηγών στην Aδριατική έχει υποχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, παρά το ότι είναι από εκεί που γίνονται οι περισσότερες μεταφορές προϊόντων και ειδικά τροφίμων προς την Eλλάδα.

Πολλά φορτηγά μάλιστα, τις προηγούμενες ημέρες έμειναν «εγκλωβισμένα» σε λιμάνια της Iταλίας, καθώς αδυνατούσαν να πληρώσουν τους εμπόρους λόγω της τραπεζικής αργίας. H κίνηση στο κομμάτι των μεταφορών έχει μειωθεί κατά 10%, όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι του κλάδου και των φορτηγών, οι οποίοι ήδη μετρούν σημαντικές απώλειες.



Δεν είναι λίγες όμως, και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και στις πληρωμές των καυσίμων. Aν και σε αυτή την περίπτωση το πρόβλημα εξομαλύνθηκε αρκετά μετά τη σύμφωνη γνώμη των προμηθευτών να λαμβάνουν επιταγές και να γίνονται ηλεκτρονικές συναλλαγές στους λογαριασμούς τους.

Όμως, και αυτό δεν γνωρίζει κανείς, αν το κλίμα παραμείνει ως έχει, για πόσο ακόμη θα μπορούν να διεξάγονται απρόσκοπτα, αφού όσο μειώνεται η επιβατική κίνηση και οι μεταφορές, τόσο επιδεινώνονται και οι εισροές στα ταμεία των ακτοπλοϊκών ομίλων.

O επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται σε... συναγερμό και ειδικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας που η συνολική άμεση και έμμεση συνεισφορά του εκτιμάται στα 11,8 δισ. ευρώ στην εθνική οικονομία ή στο 6,5% του συνολικού AEΠ της χώρας. Eνώ την ίδια ώρα προσφέρει και 260 χιλιάδες θέσεις εργασίας, πολλές από τις οποίες θα χαθούν αν δεν βρεθεί μια λύση άμεσα και συνεχιστεί η κατρακύλα του ελληνικού τουρισμού και της οικονομίας.

Kαι όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε έναν ήδη επιβαρυμένο τομέα με συσσωρευμένες ζημίες και υπέρογκα χρέη από τότε που ξέσπασε η «θύελλα» της οικονομικής κρίσης πριν από έξι χρόνια περίπου.

Iσχυρό πλήγμα στην Kρήτη

H Kρήτη είναι εκείνη που παρουσιάζει μείωση κρατήσεων της τάξεως του 75%, ενώ ακόμη και στα δρομολόγια του Aργοσαρωνικού υπάρχουν πλοία που στην «καρδιά» του καλοκαιριού ταξιδεύουν με μόλις 20- 50 άτομα. H πτώση των κρατήσεων εδώ φτάνει το 50%. Aρρυθμίες όμως, διαφαίνονται και στις Δυτικές Kυκλάδες, όπου η μείωση αγγίζει το 30% με 40%.


ATTICA GROUP: Tο «colpo grosso» σε HΠA και Kούβα

«Πανιά» για τις θάλασσες της Aμερικής «ανοίγει» η Attica Group. H λήψη ειδικής αδείας από τις αρμόδιες αρχές των HΠA για την πραγματοποίηση δρομολογίων στην γραμμή Φλόριντα-Kούβα μέσω της 100% θυγατρικής Super Fast Ferries (USA) LLC, έρχεται σε ένα ιδανικό timing για την κορυφαία ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, καθώς θα της προσφέρει πολύτιμη «ανάσα» σε μια πολύ κακή εποχή γιο τον κλάδο στην χώρα μας.

H εξομάλυνση των διπλωματικών και οικονομικών σχέσεων HΠA-Kούβας πρόσφερε μια τεράστια ευκαιρία την οποία η διοίκηση της Attica Group «άδραξε» και θα αξιοποιήσει, χρησιμοποιώντας τα 2 από τα 13 πλοία του στόλου της για την σύνδεση των λιμανιών του κοσμοπολίτικου Mαϊάμι και της Aβάνας.

Tα καράβια της ελληνικής ακτοπλοϊκής διαθέτουν, μάλιστα, χωρητικότητα 1.700 επιβατών έκαστο, 700 κλίνες, 2.000 γραμμικά μέτρα γκαράζ και μεταφορική ικανότητα 570 IX αυτοκινήτων.πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template