Σύμφωνα με την εφημερίδα, πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί), αποκάλυψαν ότι ένας από τους πιλότους του αεροσκάφους είχε σηκωθεί από το πιλοτήριο του αεροπλάνου και δεν κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του πριν αυτό προσκρούσει στο έδαφος. Σύμφωνα με έναν από τους ερευνητές, αρχικά υπάρχει μια «χαλαρή συζήτηση» μεταξύ των πιλότων, μέχρι που ένας από αυτούς, ο κυβερνήτης όπως όλα δείχνουν, βγήκε από το πιλοτήριο και δεν κατάφερε ποτέ να ξαναμπεί. Η πόρτα ήταν κλειδωμένη. Εκείνος άρχισε να χτυπάει, αλλά δεν πήρε ποτέ απάντηση και στη συνέχεια προσπάθησε να τη σπάσει.
Ένας εκ των ερευνητών, που ζήτησε να μην αποκαλυφθεί το όνομά του λόγω της συνεχιζόμενης έρευνας, δήλωσε στους New York Times: «Ακούς τον πιλότο απ' έξω να χτυπάει ελαφρά την πόρτα χωρίς να παίρνει απάντηση. Και ύστερα χτυπά δυνατότερα, χωρίς πάλι να παίρνει απάντηση. Δεν παίρνει ποτέ απάντηση... μπορείς να τον ακούσεις να προσπαθεί να σπάσει την πόρτα».
Την ίδια ώρα αξίζει να σημειωθεί πως ακόμη και τρία 24ωρα μετά την τραγωδία λίγες έως ανύπαρκτες είναι οι πληροφορίες για τους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης. Τα ονομάτά τους δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα ενώ το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι πως ο κυβερνήτης είχε δέκα εμπειρία στην αεροπορική εταιρεία Lufthansa.
Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης ο οποίος είχε μείνει στο πιλοτήριο είχε προσληφθεί από την Germanwings το φθινόπωρο του 2013 και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσεις.
«Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», είπε ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση» ανέφερε ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.
«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.
Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.
Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει "πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa". Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης. Η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί δήλωσε η ίδια πηγή.
Η Lufthansa επιβεβαίωσε πάντως ότι ο συγκυβερνήτης του A320 είχε προσληφθεί το 2013 από την Germanwings και ενημέρωσε ότι είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.
Στο σημείο του δυστυχήματος συγγενείς των θυμάτων
Εν τω μεταξύ σήμερα πολλές οικογένειες θυμάτων αναμένεται να φθάσουν στο νότιο τμήμα των γαλλικών Άλπεων, όπου κατέπεσε το αεροσκάφος το πρωί της Τρίτης, σε μια ορεινή, δυσπρόσιτη ζώνη, ενώ πραγματοποιούσε πτήση από τη Βαρκελόνη της Ισπανίας στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.
Σύμφωνα με τον Γάλλο πρόεδρο, το “περίβλημα” του δεύτερου μαύρου κουτιού του Αίρμπας της γερμανικής εταιρείας χαμηλού κόστους “βρέθηκε”, αλλά “όχι το ίδιο το μαύρο κουτί”, που περιέχει διάφορα δεδομένα της πτήσης που κατέγραφαν τα συστήματα του αεροπλάνου.
Το πρώτο μαύρο κουτί, που βρισκόταν σε πολύ κακή κατάσταση, ανακαλύφθηκε χθες Τρίτη. Επρόκειτο για το CVR, τον αυτόματο καταγραφέα συνομιλιών πιλοτηρίου. Οι ερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας ανακοίνωσαν νωρίτερα σήμερα ότι ανέκτησαν ένα “αξιοποιήσιμο απόσπασμα των ηχητικών δεδομένων” που περιέχει, τονίζοντας ότι ακόμη δεν μπορεί να εξαχθεί κανένα συμπέρασμα για τα αίτια του δυστυχήματος.
Ο πρόεδρος Ολάντ πήρε μια αίσθηση της φρίκη της καταστροφής, της χειρότερης αεροπορικής τραγωδίας στη Γαλλία τα τελευταία τριάντα και πλέον χρόνια, πετώντας με ελικόπτερο πάνω από το σημείο όπου συνετρίβη το Αίρμπας μαζί με την καγκελάριο Μέρκελ. Οι δύο ηγέτες, εμφανώς ταραγμένοι, μαζί με τον πρωθυπουργό της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι, σε δηλώσεις τους στο Σεν Λεζ Αλπ, κοντά στον τόπο του δυστυχήματος, απέτισαν φόρο τιμής στα θύματα.
Συνομίλησαν με γιατρούς, πυροσβέστες και στρατιωτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα για τις σορούς των θυμάτων, και κατόπιν σε ένα μικρό παρεκκλήσι που χρησιμοποιείται για κηδείες μια από τις οικογένειες των θυμάτων.
Ο Γάλλος πρόεδρος υποσχέθηκε να “χυθεί άπλετο φως” στις συνθήκες του δράματος. “Είναι παρήγορο το ότι σε αυτές τις δύσκολες ώρες βρισκόμαστε κοντά και συνδεόμαστε από φιλία”, είπε η καγκελάριος Μέρκελ. “Εργαζόμαστε μαζί και ερευνούμε μαζί, όπως πρέπει να συμβαίνει στην περίπτωση των Ευρωπαίων αλλά πάνω απ΄ όλα και πριν απ΄ όλα όταν πρόκειται για ανθρώπινα όντα”, ανέφερε ο Μαριάνο Ραχόι.
Σύμφωνα με τη Lufthansa, την μητρική εταιρεία της Germanwings, “το αεροσκάφος ήταν από τεχνικής άποψης άψογο και οι δύο πιλότοι πεπειραμένοι”. Το πλήρωμα δεν έστειλε κανένα μήνυμα κινδύνου κατά τη διάρκεια της μοιραίας ταχείας καθόδου του αεροσκάφους που διήρκεσε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με την Germanwings.
“Δεν έχει αποκλειστεί καμιά υπόθεση” ακόμη, ούτε αυτή της έκρηξης εν πτήσει, είχε επαναλάβει νωρίτερα σήμερα ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, αλλά για τον Γάλλο υπουργό Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ η υπόθεση ότι η συντριβή οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια δεν μοιάζει βάσιμη.
Η αναγνώριση των θυμάτων θα πάρει “ημέρες και εβδομάδες”, προειδοποίησε η γαλλική δικαιοσύνη, ενώ η Interpol ανακοίνωσε ότι αποστέλλει μια ομάδα ειδικών στον τόπο όπου έχουν μεταφερθεί οι σοροί τους.
Η Λουφτχάνσα ανακοίνωσε ότι θα γίνουν δύο ειδικές πτήσεις για τους συγγενείς των θυμάτων από το Ντίσελντορφ και τη Βαρκελόνη με προορισμό τη Μασσαλία, στη νότια Γαλλία. Δύο λεωφορεία από την Ισπανία αναμένεται να φθάσουν στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της νύχτας. πηγη
«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.
Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.
Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα η γλώσσα που ακούγεται είναι τα γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.
Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει "πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa". Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης. Η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί δήλωσε η ίδια πηγή.
Η Lufthansa επιβεβαίωσε πάντως ότι ο συγκυβερνήτης του A320 είχε προσληφθεί το 2013 από την Germanwings και ενημέρωσε ότι είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.
Στο σημείο του δυστυχήματος συγγενείς των θυμάτων
Εν τω μεταξύ σήμερα πολλές οικογένειες θυμάτων αναμένεται να φθάσουν στο νότιο τμήμα των γαλλικών Άλπεων, όπου κατέπεσε το αεροσκάφος το πρωί της Τρίτης, σε μια ορεινή, δυσπρόσιτη ζώνη, ενώ πραγματοποιούσε πτήση από τη Βαρκελόνη της Ισπανίας στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.
Σύμφωνα με τον Γάλλο πρόεδρο, το “περίβλημα” του δεύτερου μαύρου κουτιού του Αίρμπας της γερμανικής εταιρείας χαμηλού κόστους “βρέθηκε”, αλλά “όχι το ίδιο το μαύρο κουτί”, που περιέχει διάφορα δεδομένα της πτήσης που κατέγραφαν τα συστήματα του αεροπλάνου.
Το πρώτο μαύρο κουτί, που βρισκόταν σε πολύ κακή κατάσταση, ανακαλύφθηκε χθες Τρίτη. Επρόκειτο για το CVR, τον αυτόματο καταγραφέα συνομιλιών πιλοτηρίου. Οι ερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας ανακοίνωσαν νωρίτερα σήμερα ότι ανέκτησαν ένα “αξιοποιήσιμο απόσπασμα των ηχητικών δεδομένων” που περιέχει, τονίζοντας ότι ακόμη δεν μπορεί να εξαχθεί κανένα συμπέρασμα για τα αίτια του δυστυχήματος.
Ο πρόεδρος Ολάντ πήρε μια αίσθηση της φρίκη της καταστροφής, της χειρότερης αεροπορικής τραγωδίας στη Γαλλία τα τελευταία τριάντα και πλέον χρόνια, πετώντας με ελικόπτερο πάνω από το σημείο όπου συνετρίβη το Αίρμπας μαζί με την καγκελάριο Μέρκελ. Οι δύο ηγέτες, εμφανώς ταραγμένοι, μαζί με τον πρωθυπουργό της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι, σε δηλώσεις τους στο Σεν Λεζ Αλπ, κοντά στον τόπο του δυστυχήματος, απέτισαν φόρο τιμής στα θύματα.
Συνομίλησαν με γιατρούς, πυροσβέστες και στρατιωτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα για τις σορούς των θυμάτων, και κατόπιν σε ένα μικρό παρεκκλήσι που χρησιμοποιείται για κηδείες μια από τις οικογένειες των θυμάτων.
Ο Γάλλος πρόεδρος υποσχέθηκε να “χυθεί άπλετο φως” στις συνθήκες του δράματος. “Είναι παρήγορο το ότι σε αυτές τις δύσκολες ώρες βρισκόμαστε κοντά και συνδεόμαστε από φιλία”, είπε η καγκελάριος Μέρκελ. “Εργαζόμαστε μαζί και ερευνούμε μαζί, όπως πρέπει να συμβαίνει στην περίπτωση των Ευρωπαίων αλλά πάνω απ΄ όλα και πριν απ΄ όλα όταν πρόκειται για ανθρώπινα όντα”, ανέφερε ο Μαριάνο Ραχόι.
Σύμφωνα με τη Lufthansa, την μητρική εταιρεία της Germanwings, “το αεροσκάφος ήταν από τεχνικής άποψης άψογο και οι δύο πιλότοι πεπειραμένοι”. Το πλήρωμα δεν έστειλε κανένα μήνυμα κινδύνου κατά τη διάρκεια της μοιραίας ταχείας καθόδου του αεροσκάφους που διήρκεσε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με την Germanwings.
“Δεν έχει αποκλειστεί καμιά υπόθεση” ακόμη, ούτε αυτή της έκρηξης εν πτήσει, είχε επαναλάβει νωρίτερα σήμερα ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, αλλά για τον Γάλλο υπουργό Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ η υπόθεση ότι η συντριβή οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια δεν μοιάζει βάσιμη.
Η αναγνώριση των θυμάτων θα πάρει “ημέρες και εβδομάδες”, προειδοποίησε η γαλλική δικαιοσύνη, ενώ η Interpol ανακοίνωσε ότι αποστέλλει μια ομάδα ειδικών στον τόπο όπου έχουν μεταφερθεί οι σοροί τους.
Η Λουφτχάνσα ανακοίνωσε ότι θα γίνουν δύο ειδικές πτήσεις για τους συγγενείς των θυμάτων από το Ντίσελντορφ και τη Βαρκελόνη με προορισμό τη Μασσαλία, στη νότια Γαλλία. Δύο λεωφορεία από την Ισπανία αναμένεται να φθάσουν στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της νύχτας. πηγη
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !