ΜΑΥΡΑ ΧΑΛΙΑ :Κατά 50% έπεσε η ναυλαγορά το α΄ τρίμηνο του 2015

Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Του Μηνά Τσαμόπουλου
Εγκλωβισμένη κάτω από τις 600 μονάδες παραμένει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου και το ανησυχητικό είναι ότι η κατάσταση αυτή δείχνει να παγιώνεται. Πριν 4 ημέρες ο δείκτης BDI έκλεισε στις 596 μονάδες θυμίζοντας σισύφειο μαρτύριο παρά το θετικό πρόσημο που έχει παρουσιάσει τις τελευταίες 21 ημέρες. Το χρονικό αυτό διάστημα ο δείκτης ανέβηκε από τις 513 μονάδες στις 596, δηλαδή κατά μέσο όρο σημείωσε 3,8 μονάδες άνοδο κάθε μέρα.

«Το κύριο χαρακτηριστικό, αυτής της μικρής οριακής ανόδου, είναι ότι όλοι οι υπό-δείκτες με εξαίρεση αυτόν των Capes, καθ' όλο το διάστημα των τελευταίων 21 ημερών έχουν κινηθεί θετικά» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Mοundreas SA: «Συγκρίνοντας το τρέχον 1ο τρίμηνο με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ο BDI φέτος έχει μειωθεί πάνω από 50%. Πιο συγκεκριμένα ο μέσος όρος του 1ου τριμήνου του 2014 ήτανε περίπου στις 1.308 μονάδες σε αντίθεση με τον μέσο όρο του τρέχοντος τριμήνου που ο μέσος όρος είναι περίπου στις 616 μονάδες, ποσοστό μείωσης 52,91%».

Οι αναλυτές θέλουν να είναι αισιόδοξοι για τη συνέχεια αφού όπως επισημαίνουν από τις αρχές Απριλίου αρχίζει ουσιαστικά η περίοδος μεταφοράς των σιτηρών, ενώ με την καλυτέρευση του καιρού στην Κίνα θα αρχίσουν τα έργα υποδομής και θα αυξηθεί η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.

Η αρνητική πορεία της ναυλαγοράς δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για επενδύσεις, ειδικά στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων.

Σύμφωνα με τον G.Moundreas SA για πλοία 5ετίας, από τα τέλη του 2014 μέχρι και σήμερα, οι τιμές των Capes, χωρητικότητας 180.000 τόνων έχουν μειωθεί κατά 15% και κυμαίνονται στα 33 εκατομμύρια δολάρια περίπου, των Panamax , 76.000 τόνων, μείωση κατά 13% στα 17 εκ., των Supramax, 56.000 τόνων, μείωση 20% στα 16 εκ. και στα Handysize χωρητικότητας 32.000 μείωση 16% στα 13,5 εκ.δολάρια.

«Το αξιοσημείωτο στις ανωτέρω τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων είναι επίσης η μείωση που έχουν υποστεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα καθώς τα Capes έχουν χάσει περίπου 3%, τα Panamax περίπου 6%, τα Supramax περίπου 11% και τα Handysize περίπου 7%» επισημάνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA. πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template