Μετά απο 4 χρόνια:«Πάρτι» στα ναύλα των τάνκερ

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014


Εκτοξεύθηκαν στα 32.500 δολ. την ημέρα από τα 10.000 δολ. για τα VLCCs μετά από 4 «πέτρινα» χρόνια
- Οι 5 μεγάλοι κερδισμένοι εφοπλιστές που ελέγχουν στόλους δεξαμενόπλοιωνΔιπλασιάστηκε και το μέσο κέρδος για τα suezmaxes στα 79.600 δολ. ημερησίως
Στο "photo finish" του 2014, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων δείχνει όχι απλώς να... βγαίνει στον αφρό, αλλά και να παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές και για την επόμενη χρονιά. Μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι ισχυροί παίκτες που έχουν «χτίσει» γερές θέσεις στον κλάδο, επενδύοντας σε τάνκερ και κυρίως στα τύπου VLCCs και τα suezmax.
Μετά από τέσσερα «πέτρινα χρόνια» που ο τομέας των VLCCs... είδε τα ημερήσια κέρδη να υποχωρούν ακόμη και κάτω από τα 10.000 δολ. και σε κορυφαίους προορισμούς, όπως ο Ατλαντικός πέρυσι και ως τα μέσα του φετινού καλοκαιριού, πλέον βλέπει φως στο τούνελ.
Ο μέσος όρος των χρονοναυλώσεων σύγχρονων VLCCs «εκτοξεύθηκαν» στα 32.500 δολ. την ημέρα προ δύο εβδομάδων, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, τα υψηλότερα επίπεδα δηλ. σε διάστημα τεσσάρων ετών.
Την ίδια ώρα το μέσο κέρδος για τα suezmaxes σχεδόν διπλασιάστηκε μέσα σε μόλις μία εβδομάδα (ως τις 21 Νοεμβρίου) αγγίζοντας τα 79.600 δολ. την ημέρα. Η ζήτηση δε, στον τομέα των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων αναμένεται πως θα παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 2,5%.
Τα θετικά «σημάδια» για το επικείμενο... πάρτι στα ναύλα είχαν φανεί από το τέλος Οκτωβρίου- αρχές Νοέμβρη, καθώς τότε ναυλώθηκαν τα περισσότερα πλοία VLCCs (70% περισσότερα σε σχέση με τον εφετινό μέσο όρο), ενώ και οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν κατά 167% υψηλότερα κυρίως για τα δρομολόγια προς την Κίνα.

Η δραστηριότητα στις μεταφορές αργού πετρελαίου ενισχύεται τόσο από την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας σε επίπεδα ρεκόρ, όσο και από τις αυξημένες εισαγωγές αργού από την Κίνα. Η χώρα του «Κόκκινου Δράκου» εμφανίζεται να αποθεματοποιεί αργό εκμεταλλευόμενη τις χαμηλότερες τιμές στις διεθνείς αγορές.

Η πτώση της τιμής του πετρελαίου κατά 37% από τις αρχές του τρέχοντος έτους (το Brent τον Ιούνιο πωλείτο 92 δολ. το βαρέλι και σήμερα η τιμή του έχει υποχωρήσει στα 54,4 δολ. το βαρέλι) σημαίνει για τη ναυτιλιακή βιομηχανία ένα φθηνότερο εμπόρευμα- commodity που φέρνει αυξημένη ζήτηση μεταφοράς του. Ειδικά σε χώρες, όπως η Κίνα και η Ινδία, η ζήτηση πετρελαίου (ειδικά στην πρώτη) εκτιμάται πως θα αυξηθεί κατά 18 εκατ. βαρέλια την ημέρα για να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες. Αυτό ευνοεί τους εφοπλιστές εκείνους που έχουν τοποθετηθεί στον κλάδο και διαθέτουν ισχυρούς στόλους τάνκερ.

Η αγορά των VLCCs τείνει να διαμορφώνει την τάση και για τα ναύλα των μικρότερων μεγεθών πλοίων και συγκεκριμένα τόσο τα suezmaxes όσο και τα aframaxes εμφανίζονται ενισχυμένα, όπως άλλωστε και η αγορά καθαρών φορτίων, δηλ. διυλισμένων πετρελαιοειδών.Ένα ακόμη όφελος από την πτώση τις τιμής του πετρελαίου είναι και η μείωση του λειτουργικού κόστους της ναυτιλίας, καθώς μειώνοντας τα έξοδα πετρέλευσης, δηλ. των καυσίμων κίνησής τους. Η παράμετρος αυτή εκτιμάται πως στηρίζει και τις τιμές των παλαιότερων ποντοπόρων καθώς το φθηνό καύσιμο (bunkers) περιορίζει και την ελκυστικότητα της νέας γενιάς eco type ποντοπόρων που υπόσχονται χαμηλότερες καταναλώσεις.

ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ

Οι μεγάλοι κερδισμένοι από τη νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και από την ευφορία στον κλάδο των τάνκερ είναι μεταξύ άλλων και οι ισχυροί Έλληνες παίκτες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν.
Μεταξύ άλλων, ο όμιλος Navios της Αγγελικής Φράγκου, η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου, η Euronav του Πήτερ Λιβανού και της οικογένειας Saverys, ο Β. Μαρινάκης, ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Γιώργος Προκοπίου κ.α.

Η ψήφος εμπιστοσύνης που δίνουν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων φαίνεται από το ότι από τις αρχές του έτους σε σύνολο 124 παραγγελιών, οι 49 ανήκουν στους Greeks των θαλασσών, οι οποίοι αναμένεται να έχουν μεγαλύτερα και έσοδα από τις υψηλότερες ναυλώσεις των πλοίων τους μέσα στην επόμενη χρονιά αν οι προβλέψεις των αναλυτών για συνέχιση της «άνθησης» επαληθευθούν.
Αλλά και οι ίδιοι οι πλοιοκτήτες «βλέπουν» φως στο τούνελ. Χαρακτηριστικό είναι πως ο ιδρυτής της TEN και νεοεκλεγείς πρόεδρος της Intertanko, Νικόλας Τσάκος κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας του, τόνισε «επιτέλους καλά νέα. Οι τιμές των ναύλων αρχίζουν να θυμίζουν εποχές 2006 και 2007. Η πτώση της τιμής του πετρελαίου ευνοεί τις εισαγωγές από την Κίνα και πολλά από τα πλοία μας δραστηριοποιούνται στην περιοχή».
Αλλά και ο πρόεδρος της Navios Maritime Acquisition (συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου που διαχειρίζεται 8 VLCCs), Ted Pedrone, μίλησε για φθηνότερο commodity που ευνοεί την άνοδο στη ζήτηση μεταφοράς του».

ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΘΩΡΑ ΝΕΩΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ
«Μικρό καλάθι» για τον κλάδο των MRs


«Μικρό καλάθι» κρατούν οι αναλυτές για τα μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοια, τα MRs. Η «φτωχή συγκομιδή» εσόδων καθ' όλη την διάρκεια του 2014 με τα πλοία να ναυλώνονται έναντι μόλις 10.000 δολ. την ημέρα το περασμένο καλοκαίρι, κάνει πολλούς να θεωρούν ότι η αγορά θα κινηθεί σε... ρηχά νερά και το ερχόμενο έτος.

Βέβαια, σήμερα οι τιμές των ναύλων έχουν ανέβει στα 30.000δολ. την ημέρα, όμως, σύμφωνα με τους ναυλομεσιτικούς οίκους, η υπερπροσφορά τέτοιου είδους πλοίων, καθώς στα orderbooks των ναυπηγείων υπάρχουν πολλές παραγγελίες, δεν αποτελεί θετικό «σημάδι». Τουλάχιστον 50 τέτοιου τύπου τάνκερ κατασκευάζονται στις ξένες γιάρδες και πολλά από αυτά θα παραδοθούν στις εταιρίες και θα πέσουν στο νερό εντός του 2015.

Σε αντίθεση με τα MRs, μεγαλύτερες προσδοκίες υπάρχουν στα ναυτιλιακά «σαλόνια» για την πορεία των Long Range δεξαμενόπλοιων, καθώς οι τιμές των ναύλων αναμένεται να αυξηθούν. πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template