Του Μηνά Τσαμόπουλου
Αύξηση κατά 134 πλοία και ποσοστό 2,9% παρουσίασε μέσα στο 2014 η δύναμη του ελληνικών συμφερόντων στόλου. Από τα 4.573 κομμάτια που αριθμούσε το 2013 ανέβηκε στα 4.707. Επίσης αυξήθηκε και η συνολική χωρητικότητα κατά 22,1 εκατομμύρια τόνους σπάζοντας το φράγμα των 300 εκατομμύριο και φθάνοντας τα 303,5 εκατομμύρια. Ωστόσο, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν κατά 22 μέσα στο 2014 φθάνοντας τις 668 από 690 ποσοστό 3,2%. Συνολικά από το 2011 η μείωση αγγίζει το 12% και είναι κατά 94 λιγότερες.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research ο μέσος ηλικίας του στόλου μειώθηκε στα 13,6 έτη κατά μέσο όρο, έναντι 14,05 ετών το 2013 και 14,7 το 2012.
Ο στόλος των φορτηγών πλοίων με χωρητικότητα άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκε κατά 59 ενώ ο μ.ο. ηλικίας του μειώθηκε στα 9,2 έτη . Επίσης, η χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 6,4 εκατομμύρια τόνους ενώ έβαλαν λουκέτο έξι εταιρείες του κλάδου.
Ο στόλος με τα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 20.000 τόνων είδε τη συνολική χωρητικότητα να αυξάνει κατά 5,8 εκατομμύρια τόνους αλλά μειώθηκε σε αριθμό πλοίων κατά εννέα.
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 20.000 τόνων, ο μ.ο. ηλικίας τους μειώθηκε κατά 2,24 έτη και έφθασε τα 9,80. Κέρδισαν σε συνολική χωρητικότητα 1,48 εκατομμύρια τόνους ενώ είναι από τους ελάχιστους τομείς που αυξήθηκε ο αριθμός των εταιρειών κατά τρεις.
Στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς αερίου τα LΝG, προστέθηκαν 18 στον στόλο μέσα στο 2014 ανεβάζοντας τη δύναμή του στα 50, ο μ.ο. ηλικία μειώθηκε από τα 4,2 έτη στα 3,5.
Ο αριθμός των LPG παρέμεινε ο ίδιος με πέρσι ενώ μειώθηκε ελάχιστα η συνολική χωρητικότητα. Επίσης, ανέβηκε ο μ.ο. ηλικίας τους κατά 0,22 έτη. πηγη
Αύξηση κατά 134 πλοία και ποσοστό 2,9% παρουσίασε μέσα στο 2014 η δύναμη του ελληνικών συμφερόντων στόλου. Από τα 4.573 κομμάτια που αριθμούσε το 2013 ανέβηκε στα 4.707. Επίσης αυξήθηκε και η συνολική χωρητικότητα κατά 22,1 εκατομμύρια τόνους σπάζοντας το φράγμα των 300 εκατομμύριο και φθάνοντας τα 303,5 εκατομμύρια. Ωστόσο, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν κατά 22 μέσα στο 2014 φθάνοντας τις 668 από 690 ποσοστό 3,2%. Συνολικά από το 2011 η μείωση αγγίζει το 12% και είναι κατά 94 λιγότερες.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research ο μέσος ηλικίας του στόλου μειώθηκε στα 13,6 έτη κατά μέσο όρο, έναντι 14,05 ετών το 2013 και 14,7 το 2012.
Ο στόλος των φορτηγών πλοίων με χωρητικότητα άνω των 20.000 τόνων αυξήθηκε κατά 59 ενώ ο μ.ο. ηλικίας του μειώθηκε στα 9,2 έτη . Επίσης, η χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 6,4 εκατομμύρια τόνους ενώ έβαλαν λουκέτο έξι εταιρείες του κλάδου.
Ο στόλος με τα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 20.000 τόνων είδε τη συνολική χωρητικότητα να αυξάνει κατά 5,8 εκατομμύρια τόνους αλλά μειώθηκε σε αριθμό πλοίων κατά εννέα.
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 20.000 τόνων, ο μ.ο. ηλικίας τους μειώθηκε κατά 2,24 έτη και έφθασε τα 9,80. Κέρδισαν σε συνολική χωρητικότητα 1,48 εκατομμύρια τόνους ενώ είναι από τους ελάχιστους τομείς που αυξήθηκε ο αριθμός των εταιρειών κατά τρεις.
Στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία μεταφοράς αερίου τα LΝG, προστέθηκαν 18 στον στόλο μέσα στο 2014 ανεβάζοντας τη δύναμή του στα 50, ο μ.ο. ηλικία μειώθηκε από τα 4,2 έτη στα 3,5.
Ο αριθμός των LPG παρέμεινε ο ίδιος με πέρσι ενώ μειώθηκε ελάχιστα η συνολική χωρητικότητα. Επίσης, ανέβηκε ο μ.ο. ηλικίας τους κατά 0,22 έτη. πηγη
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !