Οικονομικά - Ναυτιλιακά Νέα: Μπροστά η Κίνα από τις ΗΠΑ στο εμπόριο και στις εισαγωγές πετρελαίου! Πτώση του δείκτη BDΙ

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Ανάμικτα είναι τα μηνύματα από την Κίνα, καθώς η οικονομία επιβραδύνθηκε ελαφρώς το 4ο τρίμηνο στο 1,8% από 2,2% του προηγουμένου τριμήνου. Το ΑΕΠ αναπτύχθηκε με ρυθμό 7,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, έναντι του 7,8% στο διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Στον αντίποδα, η Κίνα ξεπέρασε τις ΗΠΑ και είναι η μεγαλύτερη χώρα με το μεγαλύτερο εμπόριο αγαθών στον κόσμο αλλά και η χώρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές πετρελαίου. Συνολικά για το 2013 οι εξαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν κατά 7,9% και οι εισαγωγές κατά 7,3%.



Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα αυξήθηκε κατά 12,4% στα $ 259,8 δισ. ενώ η συνολική αξία των εξαγωγών και εισαγωγών αυξήθηκε κατά 7,6% το 2013 αγγίζοντας τα $ 4,16 τρισ., σε αντίθεση με τις ΗΠΑ όπου σύμφωνα με τα στοιχεία του 11μήνου του 2013 η συνολική αξία των εξαγωγών και εισαγωγών ήταν στα $ 3,57 τρισ. Στο θέμα που πολλές φορές έχουμε χτυπήσει το καμπανάκι, στο σκιώδες τραπεζικό σύστημα, αναμένουμε τις εξελίξεις καθώς τα ποσά που έχουν δοθεί από εταιρίες trust και άλλες οντότητες έφτασαν το ρεκόρ των $ 2,9 τρισ. δηλαδή το 30% του συνόλου των δανείων για το 2013!!!!!
Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,246 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 1,723 μονάδες με $ 10,608την ημέρα, BPI1,437 μονάδες στα $ 11,460 την ημέρα, BSI1,112 μονάδες στα $ 11,627 την ημέρα και BHSI 712 μονάδες στα $ 10,218 την ημέρα.
H αναμενόμενη πτωτική πορεία του δείκτη συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, με όλους τους τύπους των πλοίων να παρουσιάζουν μείωση των ημερησίων εσόδων τους, αλλά ιδιαίτερα τον κλάδο των Capes αφού τα ημερήσια έσοδα τους έχουν φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά των Handysize.
Από την αρχή του χρόνου και συγκεκριμένα από την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου, 2014 όπου ο δείκτης είχε κλείσει στις 1,246 μονάδες, ο BDI έχει παρουσιάσει μία πτώση της τάξης του 39% περίπου. Αναφορικά με την πορεία του μέσου όρου των ημερησίων εσόδων, από τις αρχές του χρόνου τα έσοδα των Capes έχουν παρουσιάσει μείωση της τάξης του 68% δηλαδή από τα $ 33,514 την ημέρα στα $ 10,608 την ημέρα, τα Panamax μείωση της τάξης του 18%, ταSupramax μείωση 13% και τα Handysize μείωση 6,5% περίπου.
Πολλές φορές έχουμε επισημάνει την βαρύτητα που έχουν τα Capes στην πορεία του δείκτη, τα οποία συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους πλοίων παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη μεταβλητότητα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το2014, στο σύνολο του, θα είναι μία καλή χρονιά για τα Capes, συγκριτικά με το 2013, καθώς για τους επόμενους 18 - 24 μήνες αναμένεται η προσφορά (Supply) να είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι για τα επόμενα 2 χρόνιαη αύξηση του στόλου θα κυμανθεί περίπου στο 5%, αύξηση η οποία είναι από τις μικρότερες που έχει δει ο κλάδος, ακόμη και πριν το ξέσπασμα της κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι αν θέλει κάποιος να βάλει μία παραγγελία γιαCape, τα ανοίγματα (OpenBerthSlots) που υπάρχουν στα ναυπηγεία είναι για τα τέλη του 2015, άρα παράδοση το 2017, και αυτά τα ανοίγματα είναι σε ναυπηγεία τα οποία δεν έρχονται πρώτα στην προτίμηση των πλοιοκτητών.
Σχετικά με την ζήτηση (Demand) για Capes, όλοι οι μεγάλοι «παραγωγοί» IronOre σε Αυστραλία και Βραζιλία αλλά και CokingCoal από Αυστραλία, ήδη έχουν ανακοινώσει τα πλάνα τους για αύξηση της παραγωγής και συνεπώς και των εξαγωγών τα επόμενα χρόνια βασιζόμενοι φυσικά στην εισαγωγική δυνατότητα της Κίνας. 
 Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Βραζιλία που είναι ο 2ος μεγαλύτερος προμηθευτής της Κίνας σε IronOre, μετά την Αυστραλία, και συγκεκριμένα η Vale που είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγούς της Βραζιλίας, έχει ανακοινώσει ότι θα επενδύσει $ 3,5 δισ. ώστε να αυξήσει την παραγωγή της κατά 50% μέχρι το 2018 δηλαδή στους 450 εκατομμύρια τόνους. Υπολογίζει δε ότι για τα επόμενα 6 χρόνια το σύνολο των εξαγωγών προς την Κίνα θα φτάσει τους 1,1 δισεκατομμύρια τόνους!!! Βραχυπρόθεσμα εκτιμάται ότι τον Μάρτιο η παραγωγή του IronOre θα φτάσει στο μέγιστο σημείο και σε συνδυασμό με την υπάρχουσα προσφορά πλοίων αλλά και την μικρή αύξηση του στόλου των Capes τα ημερήσια έσοδα τους θα αρχίσουν να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις.
Αντίστοιχη όμως είναι και η εικόνα για τις εισαγωγές της Κίνας σε CokingCoal από την Αυστραλία καθώς το 2013 οι εισαγωγές της Κίνας υπολογίζεται ότι ήταν «υπεύθυνες» για περίπου το 80% της αύξησης των θαλασσίων μεταφορών του εμπορεύματος.
 Οι αναλυτές υπολογίζουν ότι για το 2014 οι εξαγωγές CokingCoal θα παρουσιάσουν αύξηση της τάξης του 6% ενώ οι εισαγωγές από την Κίνα θα αυξηθούν κατά 11% δεδομένου ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα στην παραγωγή τα οποία θα οδηγήσουν την τιμή σε υψηλότερα επίπεδα όπως το 2011 και το 2012 όπου λόγω των πλημμυρών στην Αυστραλία η τιμή του εμπορεύματος είχε εκτοξευθεί σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2013 οι εισαγωγές της Κίνας σε CokingCoal και από άλλους προορισμούς παρουσίασαν αύξηση, όπως για παράδειγμα από τον Καναδά όπου οι εξαγωγές το 2013 τριπλασιάστηκαν συγκριτικά με το 2011.
reporter.gr
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template