Τι δείχνει το Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ για τη μείωση των εισοδημάτων στα νοικοκυριά της πόλης τα τελευταία 4,5 χρόνια. Οριακά βελτιωμένος ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, μόλις ένας στους δέκα καταφέρνει να αποταμιεύει Απαισιόδοξοι παραμένουν καταναλωτές στο νομό Θεσσαλονίκης, όπως προκύπτει από την έρευνα της Palmos Analysis τον Σεπτέμβριο, για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Βαρόμετρο του ΕΒΕΥ, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο Νομό Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται στις -50 μονάδες, σε καλύτερο, ωστόσο, επίπεδο σε σχέση με τον αντίστοιχο Εθνικό δείκτη ο οποίος διαμορφώνεται στις -72 μονάδες ενώ ο δείκτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμορφώνεται στις -12 μονάδες, κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2013 αναφέρει σε δημοσίευμά του το voria.gr
Σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο 2013 παρατηρείται αρνητικά, αλλά βελτιωμένο κλίμα μεταξύ των καταναλωτών στο Νομό Θεσσαλονίκης (-50 από -55).
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο που αφορά στα εισοδήματα των νοικοκυριών: από το Μάρτιο του 2009 μέχρι σήμερα μειώθηκαν κατά 38,5% (από 2.525 σε 1.552 ευρώ το μήνα).
Ειδικότερα, οι καταναλωτές του Νομού Θεσσαλονίκης αναφέρουν, μεταξύ άλλων:
-Ηπιότερη επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης και μικρότερη (σε σχέση με το Μάρτιο 2013) απαισιοδοξία για την περαιτέρω εξέλιξή της.
-Απαισιοδοξία για την εξέλιξη της ανεργίας στη χώρα, ωστόσο περαιτέρω μείωση της απαισιοδοξίας σε σχέση με το «Μάρτιο 2013», αλλά και διαφοροποίηση του κλίματος σε σχέση με τον Εθνικό δείκτη, ο οποίος παραμένει σε απόλυτα απαισιόδοξο επίπεδο, αν και βελτιωμένος.-Σταθερή (σε σχέση με τον προηγούμενο Μάρτιο 2013) απροθυμία για την πραγματοποίηση σημαντικών αγορών προς το παρόν και απροθυμία για την πραγματοποίηση τέτοιων αγορών στο μέλλον.
-Εξαιρετικά χαμηλή πρόθεση για αποταμίευση. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι σε σχέση με το Μάρτιο 2013, παρατηρείται εκ νέου ελαφριά αύξηση του ποσοστού όσων δηλώνουν ότι αποταμιεύουν (λίγο ή πολύ) στο 11% (από το 10%), ενώ το 45% εξακολουθεί να τραβάει από τις αποταμιεύσεις ή να χρεώνεται όλο και περισσότερο (σταθερό ποσοστό σε σχέση με τον Μάρτιο 2013) και αντίστοιχο ποσοστό (43%) δηλώνουν ότι τα φέρνουν ίσα – ίσα με τα εισοδήματά τους (σε σχέση με το 45% τον Μάρτιο 2013). Είναι εμφανές ότι έχει επέλθει μια σχετική προσαρμογή της διαβίωσης των νοικοκυριών στα νέα, ακόμα πιο μειωμένα εισοδήματά τους, καθώς αφομοιώνεται σταδιακά η εσωτερική υποτίμηση της Ελληνικής οικονομίας.
-Εκτίμηση για διατήρηση των πολύ χαμηλών πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου στο Νομό Θεσσαλονίκης στο επόμενο 12μηνο.
-Συνεχιζόμενη καθήλωση της αγοράς ακινήτων και της οικοδομικής δραστηριότητας γενικότερα.
Οι ad hoc ερωτήσεις
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της έρευνας του ΕΒΕΘ για τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τη μείωση των δαπανών τους.
Ειδικότερα, για την πρόσφατη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση το 49% των καταναλωτών κρίνει το μέτρο «θετικά» και «μάλλον θετικά», ωστόσο το 63% δεν έχει δει μείωση στις τιμές. Με βάση την προσωπική τους εμπειρία οι καταναλωτές επισήμαναν ότι μόλις ένα 18,5% των καταστημάτων εστίασης μείωσε τις τιμές λόγω της μείωσης του ΦΠΑ.
Επίσης οι καταναλωτικές συνήθειες για το 86% των καταναλωτών φαίνεται πως έχουν επηρεαστεί «πολύ» και «αρκετά» εξαιτίας των φορολογικών υποχρεώσεων με την ένδυση –υπόδηση, την ψυχαγωγία αλλά και τη διατροφή να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις στον κατάλογο με τις περικοπές των καταναλωτικών δαπανών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Βαρόμετρο του ΕΒΕΥ, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο Νομό Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται στις -50 μονάδες, σε καλύτερο, ωστόσο, επίπεδο σε σχέση με τον αντίστοιχο Εθνικό δείκτη ο οποίος διαμορφώνεται στις -72 μονάδες ενώ ο δείκτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμορφώνεται στις -12 μονάδες, κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2013 αναφέρει σε δημοσίευμά του το voria.gr
Σε σχέση με τον περασμένο Μάρτιο 2013 παρατηρείται αρνητικά, αλλά βελτιωμένο κλίμα μεταξύ των καταναλωτών στο Νομό Θεσσαλονίκης (-50 από -55).
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο που αφορά στα εισοδήματα των νοικοκυριών: από το Μάρτιο του 2009 μέχρι σήμερα μειώθηκαν κατά 38,5% (από 2.525 σε 1.552 ευρώ το μήνα).
Ειδικότερα, οι καταναλωτές του Νομού Θεσσαλονίκης αναφέρουν, μεταξύ άλλων:
-Ηπιότερη επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης και μικρότερη (σε σχέση με το Μάρτιο 2013) απαισιοδοξία για την περαιτέρω εξέλιξή της.
-Απαισιοδοξία για την εξέλιξη της ανεργίας στη χώρα, ωστόσο περαιτέρω μείωση της απαισιοδοξίας σε σχέση με το «Μάρτιο 2013», αλλά και διαφοροποίηση του κλίματος σε σχέση με τον Εθνικό δείκτη, ο οποίος παραμένει σε απόλυτα απαισιόδοξο επίπεδο, αν και βελτιωμένος.-Σταθερή (σε σχέση με τον προηγούμενο Μάρτιο 2013) απροθυμία για την πραγματοποίηση σημαντικών αγορών προς το παρόν και απροθυμία για την πραγματοποίηση τέτοιων αγορών στο μέλλον.
-Εξαιρετικά χαμηλή πρόθεση για αποταμίευση. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι σε σχέση με το Μάρτιο 2013, παρατηρείται εκ νέου ελαφριά αύξηση του ποσοστού όσων δηλώνουν ότι αποταμιεύουν (λίγο ή πολύ) στο 11% (από το 10%), ενώ το 45% εξακολουθεί να τραβάει από τις αποταμιεύσεις ή να χρεώνεται όλο και περισσότερο (σταθερό ποσοστό σε σχέση με τον Μάρτιο 2013) και αντίστοιχο ποσοστό (43%) δηλώνουν ότι τα φέρνουν ίσα – ίσα με τα εισοδήματά τους (σε σχέση με το 45% τον Μάρτιο 2013). Είναι εμφανές ότι έχει επέλθει μια σχετική προσαρμογή της διαβίωσης των νοικοκυριών στα νέα, ακόμα πιο μειωμένα εισοδήματά τους, καθώς αφομοιώνεται σταδιακά η εσωτερική υποτίμηση της Ελληνικής οικονομίας.
-Εκτίμηση για διατήρηση των πολύ χαμηλών πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου στο Νομό Θεσσαλονίκης στο επόμενο 12μηνο.
-Συνεχιζόμενη καθήλωση της αγοράς ακινήτων και της οικοδομικής δραστηριότητας γενικότερα.
Οι ad hoc ερωτήσεις
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της έρευνας του ΕΒΕΘ για τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τη μείωση των δαπανών τους.
Ειδικότερα, για την πρόσφατη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση το 49% των καταναλωτών κρίνει το μέτρο «θετικά» και «μάλλον θετικά», ωστόσο το 63% δεν έχει δει μείωση στις τιμές. Με βάση την προσωπική τους εμπειρία οι καταναλωτές επισήμαναν ότι μόλις ένα 18,5% των καταστημάτων εστίασης μείωσε τις τιμές λόγω της μείωσης του ΦΠΑ.
Επίσης οι καταναλωτικές συνήθειες για το 86% των καταναλωτών φαίνεται πως έχουν επηρεαστεί «πολύ» και «αρκετά» εξαιτίας των φορολογικών υποχρεώσεων με την ένδυση –υπόδηση, την ψυχαγωγία αλλά και τη διατροφή να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις στον κατάλογο με τις περικοπές των καταναλωτικών δαπανών.
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !