Κρίση και εκεί-25%-30% λιγότερο ψωμί καταναλώνουν οι Θεσσαλονικείς

Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Της Μαριάνας Παπαδάκη
Στην τροχιά των περικοπών οι Θεσσαλονικείς έχουν περιορίσει ακόμη και το ψωμί. «Στους φούρνους η μείωση της κατανάλωσης του ψωμιού φτάνει γύρω στο 25% - 30%, ενώ στα αρτοσκευάσματα και τα γλυκά η μείωση έχει πέσει περίπου στο 50%», αναφέρει στη «ΜτΚ» η πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης Ελισάβετ Κουκουμέρια.
Όπως αναφέρει η κ. Κουκουμέρια, «τα αρτοποιεία, που μπήκαν τελευταία στην οικονομική κρίση, έχουν δεχθεί πλήγμα στις πωλήσεις. Τα αρτοσκευάσματα δεν τα αγοράζουν πια οι καταναλωτές, γιατί δεν έχουν χρήματα. Όταν πέφτουν οι μισθοί, οι άνθρωποι είναι άνεργοι και δεν υπάρχουν τα χρήματα, τι να αγοράσουν οι καταναλωτές και τι κέρδος να μείνει στο φούρνο;», αναρωτιέται. Και συμπληρώνει: «ο νομός Θεσσαλονίκης έχει 730 αρτοποιεία και γύρω στις 5.000 - 6.000 πρατήρια. Χωρίς να αλλάζει η ‘πίτα’, από την οποία προσδοκούμε όλοι, έχει μοιραστεί σε ακόμη περισσότερα μέρη». Αισιόδοξη όμως από τη φύση της βλέπει και τη θετική πλευρά. Όπως σχολιάζει «αυτό βέβαια δεν είναι κακό με την εξής έννοια. Ο καταναλωτής εκεί που σε άλλες εποχές πετούσε το ψωμί της δεύτερης ημέρας που είχε περισσέψει, τώρα δεν θα το πετάξει. Το κρατάει και κοιτάζει από όπου μπορεί να κάνει κάποια οικονομία, κάτι να εξοικονομήσει».

ΤΟ ΦΤΗΝΟ ΨΩΜΙ

Η μία φραντζόλα ψωμί στους φούρνους της πόλης πωλείται με μέση τιμή από 70 - 90 λεπτά. Το φτηνό ψωμί δεν είναι πάντα και το καλύτερο. Όπως εξηγεί η πρόεδρος αρτοποιών Θεσσαλονίκης, «εμείς και ως ομοσπονδία και ως σωματείο έχουμε κάνει μία έρευνα κοστολογίου, όπου δείχνει ότι το ψωμί με πραγματικά νούμερα, με αυτά που ισχύουν σήμερα, δεν μπορεί να έχει κόστος κάτω από 62 - 65 λεπτά. Όσον αφορά την κατανάλωση, ο καταναλωτής πρέπει να ξέρει τι αγοράζει, για να μπορεί και να επιλέξει. Τώρα για τη λογική τού να αγοράσει φτηνό ψωμί και όχι υγιεινό, έχουμε μιλήσει πολλές φορές και κινδυνεύουμε να γίνουμε γραφικοί στο τέλος. Υπάρχουν ψωμιά που στοιχίζουν 50 λεπτά και αυτά που στοιχίζουν 80 λεπτά. Στην απλή σκέψη του καταναλωτή κάποιος κλέβει. Προφανώς, επειδή όλοι μας δυσκολευόμαστε, οι άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους, κάθε μέρα γίνονται και πιο δύσκολα τα πράγματα, ο καταναλωτής θα επιλέξει το πιο φτηνό. Αλλά στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να παρέμβει με ελέγχους η πολιτεία. Δυστυχώς, όμως αυτή τη στιγμή δεν γίνονται έλεγχοι».
Όπως εξηγεί, «στο δικό μου φούρνο το φτηνότερο ψωμί κάνει 80 λεπτά. Θα ήθελα πάρα πολύ να κάνει 50 λεπτά, γιατί τότε θα είχα περισσότερη πελατεία. Αλλά δεν μπορώ, από τη στιγμή που ως επαγγελματίας έχω δεχθεί 11 αυξήσεις στο ρεύμα, να μειώσω την τιμή. Αν ήθελε όμως η πολιτεία, θα ήταν διαφορετικά». Και συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι. «Επειδή ο αρτοποιός είναι ένας επαγγελματίας που βρίσκεται στο μαγαζί του, ο καταναλωτής μπορεί να τον ρωτά και να μαθαίνει τι είναι απαραίτητο για το ψωμί, για να λύνει και τις απορίες του. Θα πρέπει ο καθένας από μόνος του είτε από την πλευρά του αρτοποιού είτε από του καταναλωτή να αλληλεπικοινωνούν», ήταν η συμβουλή της κ. Κουκουμέρια.

Εισαγωγή από τη Βουλγαρία


Ακόμη ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των αρτοποιών της Θεσσαλονίκης είναι η «αναρχία που υπάρχει στον χώρο του ψωμιού», όπως χαρακτηριστικά είπε η κ. Κουκουμέρια. «Το μεγάλο πρόβλημα υπάρχει στα καταστήματα που πουλούν λίγο απ’ όλα, αλλά και στα πρατήρια άρτου όπου ο νόμος ορίζει πως το ψωμί όταν μεταφέρεται εκτός του αρτοποιού πρέπει να είναι συσκευασμένο. 
Αυτό φυσικά δεν ισχύει πουθενά. Δηλαδή, όποιο μαγαζί δεν είναι φούρνος, δεν έχει δικαίωμα να πουλάει ψωμί το οποίο να μην περιέχεται μέσα σε συσκευασία. Αυτό έχει δύο σκέλη. Το ένα αφορά ότι το ψωμί που παράγεται οπουδήποτε και διανέμεται πρέπει να συσκευαστεί και το δεύτερο και πιο σοβαρό -που έχουμε επισημάνει πολλές φορές -είναι ότι γίνονται εισαγωγές ψωμιού από τη Βουλγαρία όπου, αφού συσκευάζεται στα σύνορα, περνά στην Ελλάδα ως ελληνικό» επισημαίνει η πρόεδρος των αρτοποιών. Και συμπληρώνει: «έχουν γίνει καταγγελίες ότι υπάρχουν πρατήρια που πουλάνε βουλγάρικο ψωμί. 
Υπάρχουν αυτοκίνητα με βουλγάρικες πινακίδες που φέρνουν ψωμί από τη γειτονική μας χώρα. Εμείς σαφώς και δεν μπορούμε να κάνουμε τον αστυφύλακα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να απευθυνθούμε στις υπηρεσίες και να τους ενημερώσουμε για το γεγονός. Κι εκείνες με τη σειρά τους να κάνουν όλες τις διαδικασίες που οφείλουν να κάνουν», καταλήγει η πρόεδρος αρτοποιών Θεσσαλονίκης.
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template