Hellespont Fairfax- Ένα δεξαμενόπλοιο τέρας!! ΔΕΙΤΕ ΤΟ

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Το δεξαμενόπλοιο Hellespont Fairfax μαζί με τα ''αδελφάκια'' του Hellespont Alhambra, Hellespont Metropolis και Hellespont Tara ειναι 4 από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στον κόσμο. Παλαιοτέρα υπήρξαν και αλλά μεγαλύτερα, αλλά όχι διπυθμενα και με διπλά τοιχώματα.
Κτίσθηκαν το 2002/2003 στα ναυπηγεία της Daewoo στο Okpo στην Νότια Κορέα όπου μάλιστα δυο εξ αυτών ύψωσαν και την Ελληνική σημαία.Τα 4 αυτά σουπερτανκερ πουληθήκαν το 2004. Τα Hellespont Fairfax και Hellespont Tara τα αγορασε η Overseas Shipholding Group (OSG) και μετονομαστήκαν TI Oceania και TI Africa υψώνοντας σημαία Marshall Islands. Τα Hellespont Alhambra και Hellespont Metropolis τα αγόρασε η Βελγική Euronav NV τα οποία μετονομαστήκαν σε TI Asia and TI Europe με σημαία Βελγίου.
Τα πλοία αυτά μπορούσαν να αναπτύξουν εντυπωσιακές ταχύτητες σε σχέση με άλλα δεξαμενόπλοια της εποχής τους. Η ταχύτητα τους ήταν 16.5 φορτωμένα και 17.5 αφόρτωτα, ενώ με ευνοϊκά ρεύματα - φορτωμένα - είχαν αναπτύξει μέχρι και 22 κόμβους!
Έχοντας αρκετά πρωτοποριακά συστήματα για την εποχή τους, εκείνο που τα έκανε να ξεχωρίζουν ήταν το άσπρο χρώμα τους, άλλα και το - ξεχωριστό - σύστημα παροχής αδρανούς αερίου στις δεξαμενές έρματος. το άσπρο χρώμα της κουβέρτας μείωνε κατά πολύ τις αναθυμιάσεις του φορτίου λόγο της αντανάκλασης του Ήλιου ενώ το αδρανές αέριο, αφενός πρόσφερε μεγαλύτερη ασφάλεια και αφετέρου - λόγο έλλειψης οξυγόνου μέσα στις δεξαμενές έρματος - επιβράδυνε την οξείδωση. Ακόμα μείωνε την θερμοκρασία του φορτίου συμβάλλοντας και αυτό στην μείωση της θερμοκρασίας των αναθυμιάσεων.



1. SPM
Τα συνήθεις δρομολόγια των πλοίων αυτών ήταν από τον περσικό κόλπο, όπου φόρτωναν σε τσαμαδούρα (spm: single point mooring, ΒΛΕΠΕ ΦΩΤΟ 1), μακριά από την στεριά και η ξεφόρτωση ήταν συνήθως στην Αμερική όπου ξεφόρτωναν σε μικρότερα δεξαμενόπλοια και πάλι μακριά από την στεριά (sts: ship to ship, ΒΛΕΠΕ ΦΩΤΟ 2). Υπήρχαν και λιμάνια που μπορούσαν να πάνε αυτά τα δεξαμενόπλοια όπως το Ρόττερνταμ και η Μπαχάμες (freeport).


2. STS

Το 2010 το TI Asia και το TI Africa υπέστησαν μετατροπές και έγιναν ''μάνες'' (FSO: floating storage and offloading). Τα άλλα δυο συνεχίζουν τα ταξίδια άλλα συνήθως και αυτά χρησιμοποιούνται ανά διαστήματα για ''μανές''. Μάλιστα με το TI Europe έκανα sts το 2011 στο κόλπο του Μεξικού...

Δείτε πιο κάτω τα χαρακτηριστηκά, ένα βίντεο αλλά και ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό απο προσωπικό αρχείο

Class overview

Builders: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Okpo-dong, South Korea
Built: 2002–2003
In service: 2003–present
Completed: 4
Active: 2

General characteristics 

Type: Ultra Large Crude Carrier
Tonnage: 234,006 GT
162,477 NT
441,585 DWT
Displacement: 67,829 long tons (68,917 t) light
509,484 long tons (517,660 t) full load
Length: 380 m (1,246 ft 9 in) o/a
Beam: 68 m (223 ft 1 in)
Draught: 24.5 m (80 ft 5 in)
Speed: 16.5 knots (30.6 km/h; 19.0 mph) (laden)
Capacity: 3,166,353 barrels (503,409,900 l)
πηγη






















































Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template