Προβλέψεις για την ναυλαγορά από G. Moundreas & CO S.A

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013


Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Pareto Securities AS η οποία προτρέπει τους επενδυτές να τοποθετηθούν σε μετοχές στην ναυτιλία, το δεύτερο εξάμηνο του 2013, η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου θα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη αύξηση τονάζ πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα αναφέρει πως η ζήτηση για εμπορεύματα το 2013 θα αυξηθεί κατά 6,7% ενώ η αύξηση του τονάζ θα είναι 6,7%.




 Επίσης τονίζει πως ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων για τα Capes θα φτάσει στις $ 12,000 και για τα Panamax στις $ 9,000 την ημέρα και πως έχουμε φτάσει στο σημείο αντιστροφής της ναυλαγοράς «turning point» εκτιμώντας ότι το πρώτο εξάμηνο θα παρουσιάσει αρκετές προκλήσεις αλλά από τοδεύτερο εξάμηνο όπου η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη της προσφοράς η αγορά θα βελτιωθεί και ιδιαίτερα λόγω της αύξησης της ζήτησης από την Κίνα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο μέσοςόρος ημερησίων εσόδων των χρονοναυλώσεων για τα Capes το 2012 ήταν περίπου στα $ 7,200 την ημέρα, ενώ για τα Panamax στα $ 7,400 την ημέρα.

Iron Ore

 BDI
ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΕΣ     
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ 
BULK CARRIERS

Vessels Name
Dwt                  YoB                   Yard
Main Engine
Gear
S/S   D/D
Buyer
Seller- Remarks
Price     US$ mil.
KT VENTURE
56,035                    2007               Mitsui
MAN-B&W
4x30,5
-                      -
Greek
Nagashiki Kisen
18,5
YOMA 6
46,641              1995                             Mitsui
B&W
4x25
12/2014               01/2013
Greek
-
region 7
NORMANNIA
42,420                1997                   I.H.I
Sulzer
4x25
08/2017            02/2015
Greek
-
8,9
DAEBO FRONTIER
48,280                           1985                      NKK
Sulzer
4x26
02/2015                  02/2013
Chinese
Daebo Int'l
3,5
TANKERS

Vessels Name
Dwt                      YoB                   Yard
Main Engine
Tanks
S/S   D/D
Buyer
Seller-Remarks
Price     US$ mil.
MERIOM TOPAZ
50,352                   2009                              Guangzhou
MAN-B&W
12
03/2014           03/2014
Trafigura
IMO II/III                   on subjects
En Bloc                 Rumored, mid/high 60        low 70's
MERIOM GLORY
50,352                   2008                              Guangzhou
MAN-B&W
12
11/2013          12/2013
MERIOM IRIS
50,352                   2008                              Guangzhou
MAN-B&W
12
09/2013            09/2013
SHOKO MARU
30,952                       1998                          Minami Nippon
Mitsubishi
-
02/2013          02/2013
Middle East
Zinc Coated                       Methanol Carrier
region 8,8



 Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει και η ανάλυση της GoldmanSachs 

σχετικά με το Iron Ore, καθώς στην τελευταία της έκθεση προβλέπει ότι το 2013 οι τιμές του θα κυμανθούν αρκετά ψηλά αλλά ύστερα η προσφορά θα είναι μεγαλύτερη της ζήτησης οδηγώντας τις τιμές αρκετά χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι το 2013 ο μέσος όρος της τιμής τουIron Ore θα είναι στα $ 144 τον τόνο και ύστερα θα πάρει την κατιούσα στα $ 126 το 2014, $ 90 το 2015 και $ 80 το 2016. Να θυμηθούμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2012 η τιμή του Iron Oreείχε φτάσει στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 3 χρόνων, δηλαδή στα $ 85 περίπου τον τόνο. Την ίδια άποψη για την αύξηση της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος το 2013συμμερίζεται και η J.PMorganChase και η DeutscheBank αναθεωρώντας ανοδικά την τιμή του, ιδιαίτερα για το πρώτο εξάμηνο. Την ίδια στιγμή η GoldmanSachsεκτιμά ότι η Κίνα θα παρουσιάσει αύξηση κατά 4,9% στην παραγωγή σιδήρου-χάλυβα το 2013 τη στιγμή που τα αποθέματα της των 73 εκατομμυρίων τόνων είναι στο χαμηλότερο επίπεδο από το Ιανουάριο του 2011.

Λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω εκτιμήσεις, αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, καθώς η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος σε συνδυασμό με την ζήτηση από την Κίνα επηρεάζουνάμεσα την πορεία της ναυλαγοράς. Ένα πρόσθετο και σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι εκτός από την ανάπτυξη της Κίνας που επηρεάζει και τις εισαγωγές της, υπάρχει ένα οριακό σημείο στην τιμή του IronOre, τα περίπου $ 150 δολάρια τον τόνο όπου αρχίζει να αντικαθιστά τις εισαγωγές με την εγχώρια παραγωγή. Στην παρούσα φάση, δεδομένων των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Κίνα που δεν επιτρέπουν την εγχώρια παραγωγή, οι εισαγωγές παρουσιάζουν αύξηση και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην πορεία του BDI.



Ο BDI την Παρασκευή έκλεισε στις 838 μονάδες με την αυξητική του πορεία να οφείλεται στα Capes το οποίο επιβεβαιώνει την αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα. Οι επιμέρους δείκτεςκαι ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,605 μονάδες με $ 8,990 την ημέρα, BPI 740 μονάδες στα $ 5,860, BSI 730 μονάδες στα $ 7,635 την ημέρα καιBHSI 470 μονάδες στα $ 7,012 την ημέρα.

  

Με υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Supramax, το ‘KTVENTURE’ 56.035 DWT (2007 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 18,5 εκ.

✏ Στα Handymax, το ‘YOMA 6’ 46.641 DWT (1995 – Mitsuι) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 7 εκ. περίπου, το ‘NORMANNIA’ 42.420 DWT (1997 – I.H.I) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 8,9 εκ. και το παλαιότερο ‘DAEBOFRONTIER’ 48.280 DWT (1985 – NKK) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 3,5 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα MR, τα ‘MERIOMTOPAZ’ 50.352 DWT (2009 – Guangzhou), το ‘MERIOMGLORY’ 50.352 (2008 – Guangzhou) και το ‘MERIOMIRIS’ 50.352 (2008 – Guangzhou) πουλήθηκαν στην Trafigura en-bloc, on subjects, με τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί αλλά υπολογίζεται στα υψηλά $ 60 εκ. με χαμηλά $ 70 εκ.



✏ Στα Product, το Methanol Carrier ‘SHOKOMARU’ 30.952 DWT (1998 – Minami Nippon) Zinc Coated, πουλήθηκε περίπου στα $ 8,8 εκ.



Η δυναμική των 2 πρώτων εβδομάδων στις διαλύσεις δεν συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς ο όγκος των διαλύσεων ήταν μειωμένος σχεδόν κατά 50%. Οι τιμέςσυνεχίζουν και παραμένουν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, προς όφελος των πλοιοκτητών, αλλά τα αποτελέσματα της σπέκουλας από τους CashBuyers τις προηγούμενες εβδομάδες αρχίζουν και γίνονται ορατά, καθώς αρκετοί EndBuyers δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν σε αυτές τις τιμές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αρκετά πλοία να καταφθάνουν προς διάλυση, χωρίς όμως να έχουν αγοραστεί από τους EndBuyers, δημιουργώντας το γνωστό φαινόμενο των επαναδιαπραγματεύσεων.

Όλες οι αγορές επιδεικνύουν ιδιαίτερη δραστηριοποίηση και δυναμική, με μόνη εξαίρεση το Μπαγκλαντές το οποίο εκτός από τις εγχώριες πτωτικές τιμές του σιδήρου έχει νααντιμετωπίσει και την Κίνα η οποία το τελευταίο διάστημα έχει βγει πολύ δυναμικά στην αγορά και σε τιμές άκρως ανταγωνιστικές. Η Κίνα λόγω και της επερχόμενης εορταστικής περιόδου έχει ξεκινήσει ένα ράλι αγορών και το Μπαγκλαντές περιμένει την έναρξη των αργιών στην Κίνα ώστε να μπορέσει να μπει και αυτό στην αγορά.

Η Ινδία για άλλη μία φορά κατέχει τα πρωτεία, και το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί η ζήτηση για Containers και εξειδικευμένου τύπου πλοία όπως RO-ROs εκμεταλλευόμενη βέβαια και το γεγονός ότι η ρουπία έδειξε σημάδια βελτίωσης την τελευταία εβδομάδα αφού ανατιμήθηκε πάνω από 1%. Το Πακιστάν έχοντας μείνει λίγο πίσω και βλέποντας τα πιο πολλά πλοία να κατευθύνονται προς την Ινδία αναμένεται να εντείνει τις προσπάθειες του τις επερχόμενες εβδομάδες βγαίνοντας πιο δυναμικά στην αγορά.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε αρκετά μειωμένος στους 522,830 DWTεκ των οποίων περίπου το 50% (262,469 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το υπόλοιπο 50% (260,361) Containers.



Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν σημαντικές μεταβολές από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
  

  Ινδία:  Από $ 410 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

  Πακιστάν:  Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

  Μπαγκλαντές:  Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα   
  Κίνα:  Από $ 390 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα


ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS

Vessels Name
Dwt                  YoB                   Yard
Main Engine
Gear
S/S   D/D
Buyer
Seller- Remarks
Price     US$ mil.
KT VENTURE
56,035                    2007               Mitsui
MAN-B&W
4x30,5
-                      -
Greek
Nagashiki Kisen
18,5
YOMA 6
46,641              1995                             Mitsui
B&W
4x25
12/2014               01/2013
Greek
-
region 7
NORMANNIA
42,420                1997                   I.H.I
Sulzer
4x25
08/2017            02/2015
Greek
-
8,9
DAEBO FRONTIER
48,280                           1985                      NKK
Sulzer
4x26
02/2015                  02/2013
Chinese
Daebo Int'l
3,5
TANKERS

Vessels Name
Dwt                      YoB                   Yard
Main Engine
Tanks
S/S   D/D
Buyer
Seller-Remarks
Price     US$ mil.
MERIOM TOPAZ
50,352                   2009                              Guangzhou
MAN-B&W
12
03/2014           03/2014
Trafigura
IMO II/III                   on subjects
En Bloc                 Rumored, mid/high 60        low 70's
MERIOM GLORY
50,352                   2008                              Guangzhou
MAN-B&W
12
11/2013          12/2013
MERIOM IRIS
50,352                   2008                              Guangzhou
MAN-B&W
12
09/2013            09/2013
SHOKO MARU
30,952                       1998                          Minami Nippon
Mitsubishi
-
02/2013          02/2013
Middle East
Zinc Coated                       Methanol Carrier
region 8,8



Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template