Απέπλευσε από το Χάμερφεστ της Νορβηγίας το Νοέμβριο και αναμένεται να καταπλεύσει στην Ιαπωνία στις αρχές Δεκεμβρίου, είκοσι ημέρες νωρίτερα απ’ ό,τι αν ακολουθούσε τη συμβατική θαλάσσια οδό. Συνοδεύεται από ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του.
Σύμφωνα με το BBC, το πλοίο έχει 40μελές πλήρωμα και το ταξίδι του προετοιμάζεται εδώ και ένα χρόνο. «Πρόκειται για μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιπέτεια», δήλωσε στο βρετανικό δίκτυο ο Τόνι Λόριτζεν της Dynagas. «Τα μέλη του πληρώματος έχουν δει πολικές αρκούδες στη διάρκεια του ταξιδιού. Το σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό και όλα πήγαν καλά μέχρι στιγμής», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε, ο πιο σημαντικός παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση να χρησιμοποιηθεί η διαδρομή αυτή είναι το λιώσιμο των πάγων που άγγιξε πρόσφατα επίπεδα-ρεκόρ. «Υπάρχει η δυνατότητα να φτάσει κανείς σε μία πολύ κερδοφόρα αγορά από μία διαδρομή κατά 40% συντομότερη, κάτι που σημαίνει ότι χρησιμοποιείται και 40% λιγότερο καύσιμο», είπε ο Λόριτζεν.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι νέες κλιματικές συνθήκες που κατέστησαν τη θαλάσσια αυτή διαδρομή ελκυστική. Το εργοστάσιο υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Χάμερφεστ κατασκευάστηκε με την προοπτική των εξαγωγών στις ΗΠΑ.
Όμως η αμερικανική ζήτηση για εισαγόμενο αέριο έχει μειωθεί λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής σχιστολιθικού αερίου. Την ίδια ώρα, μετά την πυρηνική καταστροφή στη Φουκουσίμα, η Ιαπωνία βρίσκεται σε αναζήτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας.aegeantimes.gr
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !