Στην περίπτωση του «Lucozade Sport», το πρώτο σε πωλήσεις ενεργειακό ποτό στην Μεγάλη Βρετανία, η διαφήμιση του αναφέρει ότι πρόκειται για ένα «ισοτονικό καύσιμο που αυξάνει τις επιδόσεις και σε κάνει γρηγορότερο και δυνατότερο για περισσότερη ώρα».
Ο Δρ. Κάρλ Χένεγκαν και η ομάδα του ρώτησαν την εταιρία GlaxoSmithKline (GSK), που κατασκευάζει το προϊόν, για λεπτομέρειες της επιστήμης πίσω από αυτόν τον ισχυρισμό και έλαβαν αυτό που ο ίδιος ονομάζει «χωματερή δεδομένων» - έρευνα 40 χρόνων που συμπεριλάμβανε 176 μελέτες. Από τα στοιχεία αυτά, η ομάδα του μπορούσε να εξετάσει 101 πειράματα από τα οποία συμπέρανε ότι «η ποιότητα των στοιχείων είναι φτωχή, το μέγεθος του αποτελέσματος είναι συχνά μικροσκοπικό και σίγουρα δεν ισχύει για το σύνολο του πληθυσμού που αγοράζει το προϊόν».
Η GlaxoSmithKline απάντησε ότι διαφωνεί με τα συμπεράσματα της ομάδας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης
«Πάνω από 40 χρόνια ερευνητικής εμπειρίας και 85 διασταυρωμένες μελέτες έχουν υποστηρίξει την ανάπτυξη του «Lucozade Sport» και όλοι μας οι ισχυρισμοί βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία, τα οποία έχουν επανεξεταστεί και τεκμηριωθεί από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων».
Στην περίπτωση των αθλητικών παπουτσιών, η ερευνητική ομάδα εξέτασε τους ισχυρισμούς της Puma ότι τα παπούτσια της – εγκεκριμένα από τον Ολυμπιονίκη Γιουσέιν Μπολτ – είναι «σχεδιασμένα για να μειώνουν τους τραυματισμούς, να βελτιστοποιούν την άνεση και να μεγιστοποιούν την ταχύτητα».
Ο Δρ. Κάρλ Χένεγκαν ανέφερε ότι η ομάδα του δεν κατάφερε να βρει κανένα στοιχείο για να υποστηρίξει τον ισχυρισμό αυτό, και η ίδια η εταιρία αρνήθηκε να τους παράσχει οποιαδήποτε μελέτη για να αποδείξει ότι τα παπούτσια της μπορούν να προσφέρουν ό,τι υπόσχονται.
Πηγή: BBC
0 comments:
Πείτε μας την γνώμη σας
Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !