Κλείνει η «στρόφιγγα» των δανείων προς τη ναυτιλία

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010


Τριπλασιάστηκε το 2010 ο αριθμός των τραπεζών που μείωσαν τα δάνειά τους προς τη ναυτιλία.



Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ναυτιλιακό συνέδριο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Petrofin Recearch, Τεντ Πετρόπουλο, ο οποίος αναλύει επί χρόνια τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, υπολογίζεται ότι δεκατρείς συνολικά από τις σαράντα διεθνώς μεγαλύτερες τράπεζες στη ναυτιλία, έχουν υιοθετήσει μία πολιτική μειωμένων δυνατοτήτων στις παροχές δανείων.
Οι τράπεζες αυτές έχουν αυξηθεί κατά τέσσερις σε σχέση με το 2009. Σε επίπεδα μεριδίων αγοράς αυτή η κατάσταση ανέβασε στο 40% του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου των 436 δισ. δολαρίων τις τράπεζες που υιοθέτησαν μία στάση περιορισμένης χρηματοδότησης της ναυτιλίας. Το 2009 το ποσοστό αυτό διαμορφωνόταν στο 21% ενός χαρτοφυλακίου της τάξεως των 463 δισ. δολαρίων.
Σήμερα, επισήμανε ο κ. Πετρόπουλος, η ναυτιλία έχει να ανταγωνιστεί με την αεροπορική αγορά και την αγορά ακινήτων και το σημαντικότερο είναι ότι δεν υπάρχει πλέον επαρκής χρηματοδότηση για όλους.


Υπολογίζεται ότι συνολικά 17 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα συνεχίζουν να επεκτείνουν τα δάνειά τους προς τη ναυτιλία. Αυτές οι τράπεζες είναι περισσότερο επιλεκτικές σε σχέση με τις εταιρείες με τις οποίες επιλέγουν να δουλέψουν. Προτιμούν να συνεργάζονται με εισηγμένες ναυτιλιακές ή με πλοιοκτήτες που έχουν χτίσει στην αγορά προφίλ υψηλού επιπέδου.
Η ναυτιλία θα έχει να αντιμετωπίσει μία πολύ σφιχτή πολιτική από τις τράπεζες. Όμως, σύμφωνα με τον κ. Πετρόπουλο, όσοι οργανισμοί συνεχίζουν να δανείζουν, θα εξασφαλίζουν όρους χρηματοδότησης καλύτερους από ποτέ. Και ο ίδιος έθεσε το ερώτημα αν οι τράπεζες θα σπεύσουν να επωφεληθούν από τα υψηλά περιθώρια κέρδους.
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία επικαλούνται οι ίδιες, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι υπάρχουσες παραγγελίες για την κατασκευή νέων πλοίων, απαιτούνται κεφάλαια της τάξεως των 500 δισ. δολαρίων.


Υπολογίζεται ότι ειδικά όσον αφορά τους Έλληνες εφοπλιστές, από τις αρχές του 2010 έως και σήμερα οι νέες παραγγελίες τους σε πλοία έχουν υπερβεί τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

ΥΓ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ:Δυστυχώς η παγκόσμια ύφεση έχει δημιουργήσει μια σφιχτή οικονομική πολιτική χρηματοδοτήσεων στην ναυτιλία.Πιστεύω όμως πολύ ότι η  θαλάσσια μεταφορά αγαθών θα ανακάμψει γρήγορα καθώς είναι η ασφαλέστερη,λόγω του νεαρού από πλευράς κατασκευής νέων πλοίων αλλά  και ογκωδέστερη από αυτή των αεροπορικών και οδικών  μεταφορών.Ακόμα και σε περιόδους ύφεσης η μεταφορά αγαθών δεν θα σταματήσει ποτέ!

ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr

Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template