Συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010
Την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης, της γερμανικής Thyssen Krupp και της αραβικής Abu Dhabi Mar για την παραχώρηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην τελευταία, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Αμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος. Λεπτομέρειες επί της οριστικής συμφωνίας, που κινδύνευσε ακόμη και με ναυάγιο λόγω των σκληρών και έντονων διαπραγματεύσεων που έγιναν, δεν έδωσε το υπουργείο, και ο κ. Βενιζέλος αρκέστηκε να αναφέρει ότι «ο συνολικός διακανονισμός ανοίγει μια νέα σελίδα για το πολεμικό ναυτικό, για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και όλο τον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα».
Ενδεικτικό της επίπονης διαπραγμάτευσης που προηγήθηκε ήταν δημοσίευμα της γερμανικής έκδοσης των Financial Times την περασμένη Παρασκευή, που αναφερόταν σε εμπλοκή στην όλη διαδικασία και φιλοξενούσε δήλωση στελέχους της Thyssen Krupp πως το πολεμικό ναυτικό αιφνιδιαστικά ζήτησε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας από την αρχή, κάτι που η εταιρεία δεν μπορεί να δεχθεί.
Η συμφωνία αφορά τη μεταβίβαση των ναυπηγείων από τον γερμανικό όμιλο στην Abu Dhabi Mar και τη σύμβαση για την κατασκευή υποβρυχίων, που τη συνοδεύει. Οπως δήλωσε ο κ. Βενιζέλος, χθες, έγινε μονογραφή των σχεδίων συμβάσεων από τις εκατέρωθεν ομάδες διαπραγμάτευσης και σήμερα θα συνέλθουν το ΚΥΣΕΑ και η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων ώστε στη συνέχεια να προωθηθεί το κυρωτικό νομοσχέδιο στη Βουλή.
Σε ό,τι αφορά τα υποβρύχια, ο κ. Βενιζέλος επαναβεβαίωσε ότι θα παραληφθεί το «Παπανικολής». «Το πολεμικό ναυτικό, με πλήρη ανεξαρτησία γνώμης, έλεγξε και πιστοποίησε από κοινού με τον αρμόδιο κρατικό γερμανικό φορέα (BWB) την τεχνική επάρκεια του υποβρυχίου “Παπανικολής”, όχι όπως αυτό ήταν το 2005-06 αλλά όπως διαμορφώθηκε το 2008 και όπως είναι σήμερα. Ο “Παπανικολής” συνιστά ένα ιδιαίτερα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο και θα αξιοποιηθεί κατά τον επωφελέστερο για το Π.Ν. και τον κρατικό προϋπολογισμό τρόπο», ανέφερε.
Ο υπουργός Αμυνας είπε ακόμη ότι δεν θα υπάρξει καμία νέα παραγγελία υποβρυχίων, αλλά «η κυβέρνηση διασώζει παραγγελίες της προηγούμενης δεκαετίας αντικαθιστώντας τον επιχειρησιακά και οικονομικά ασύμφορο εκσυγχρονισμό δύο παλαιών υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δύο τελευταίας διεθνώς τεχνολογίας υποβρυχίων τύπου 214, με ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση (που υπολογίζεται στα 175 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το αμυντικό αλλά και αναπτυξιακό όφελος».
ΠΗΓΗ:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Την καλημέρα μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη για την έκφραση,αλλά είναι η μόνη που με καλύπτει βλέποντας τέτοιες συμφωνίες:"Χεστήκαμε κι η βάρκα(υποβρύχιο)έγειρε!"
Καλημέρα Triton!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πιστέψουμε τις δηλώσεις του υπουργού οτι το υποβρύχιο δεν έχει πρόβλημα ευστάθιας ,καλώς!!!Προσωπικά εγώ δυσκολεύομαι,διότι η πλειοψηφία των πολιτικών μας έχει απογοητεύσει...
Τώρα θα πώ και την κλασική έκφραση που περιγράφει την πολιτική και οικονομική μας κατάσταση:"Η στραβός ειναι ο γιαλός η στραβά αρμενίζουμε".Αγαπητέ mathaios o Krhs,καλό σ/κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλο Σ/κ επίσης!...Και στραβός είναι ο γυαλός και στραβά αρμενίζουμε αγαπητέ μου.Διότι το φταίξιμο το έχουμε προσωπικά εμείς οι ίδιοι!Εμείς δημιουργήσαμε τον γυαλό και εμείς το στραβό αρμένισμα..
ΑπάντησηΔιαγραφή