Ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στην ενεργειακή επάρκεια της παγκόσμιας οικονομίας

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Του Μηνά Τσαμόπουλου
Ο ρόλος που διαδραματίζει ο ελληνικός εμπορικός στόλος στην ενεργειακή επάρκεια της παγκόσμιας οικονομίας αλλά και οι προκλήσεις και προοπτικές που προκύπτουν από την ολοένα αυξανόμενη τάση της διεθνούς δραστηριότητας των θαλάσσιων μεταφορών για την μεταφορά ενεργειακών προϊόντων ήταν τα βασικά θέματα που αναλύθηκαν στο πλαίσιο του 4ο Ενεργειακού Συνεδρίου με θέμα "Ενέργεια και Ναυτιλία: Προκλήσεις και Προοπτικές" από το Energy & Sustainability Club, και το MBA International του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Η ναυτιλία ως τομέας υψηλής τεχνολογίας έχει ετήσια συνεισφορά περίπου στα 7% του ΑΕΠ» επεσήμανε η Έλενα Στάμου, Πρόεδρος του Energy and Sustainability Club, και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας ΝΕΜΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και τόνισε:
 «Η ενέργεια κατά την γνώμη μας μπορεί να αποτελέσει έναν πραγματικό μοχλό ανάπτυξης για την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας, προσελκύοντας υγιείς επενδύσεις, αξιοποιώντας τους πλούσιους ενεργειακούς μας πόρους, ενισχύοντας την έρευνα σε θέματα νέων τεχνολογιών, μα περισσότερο δείχνοντας εμπιστοσύνη και στήριξη στο εξαιρετικό ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρα μας, δηλαδή στους νέους επιστήμονες και επαγγελματίες που αποτελούν και το κλειδί για την ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας.»

Ο Καθηγητής Μανώλης Καβουσανός, με ειδικότητα στα Χρηματοοικονομικά και Ναυτιλιακά Οικονομικά του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανέλυσε θέματα ζήτησης για την ενέργεια παγκοσμίως, τα είδη προϊόντων που αποτελούν πάνω από το 50% του θαλασσίου εμπορίου, όπως ο λιγνίτης, το αργό πετρέλαιο, τα προϊόντα πετρελαίου και φυσικού αερίου. Επίσης αναφέρθηκε σε θέματα όπως η κατανάλωση και παραγωγή προϊόντων ενέργειας, η οικονομική γεωγραφία, η μεταφορά ενέργειας και ναυτιλίας, κατηγορίες πλοίων για μεταφορά ενέργεια αλλά και σε και ζητήματα σχετικά με τον κλάδο της Ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι «η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τον πιο ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο και πιο εξωστρεφή κλάδο της ελληνικής οικονομίας, δεύτερο σε συνεισφορά κλάδο στο ΑΕΠ της χώρας, με ναυτιλιακό συνάλλαγμα περί τα 17 δισ. δολάρια».

Ο κ. Φαίδων Τομάζος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Cass Technava Maritime ανέλυσε τη στρατηγική και τη διαδικασία αποφάσεων που ακολουθούν οι ναυτιλιακές εταιρίες για νέες επενδύσεις σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, όπου η αγορά προσφοράς και ζήτησης και οι γεωπολιτικές στρατηγικές επηρεάζουν ευθέως τις μεσοπρόθεσμες και μακροχρόνιες αποφάσεις τους.

Όπως τόνισε οι προβλέψεις για αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών βαίνουν αυξητικές από 4,3% το 2014 στο 5,2% με 5,8% μέχρι το 2019, ενώ παράλληλα ανακάμπτουν οι οικονομίες υψηλού εισοδήματος. Επίσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι μέχρι το 2020, η Κίνα αναμένεται να εισάγει φυσικό αέριο 66 εκ. mt ανά έτος, ξεπερνώντας τις εισαγωγές της Νότιας Κορέας και μέχρι το 2030. Η 30ετής συμφωνία μεταξύ Ρωσίας και Κίνας για την παραγωγή σχιστολιθικού φυσικού αερίου της Κίνας αναμένεται να φθάσει τα 83 εκατ. mt/έτος, προσδιορίζοντας τη ζήτηση σε 69εκατ. mt/έτος υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.

Ο κ. Σπύρος Παλαιογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) στην ομιλία του με θέμα «Μικρές & μεσαίας κλίμακας τεχνολογίες για Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο (CNG) ως μια νέα πηγή ανάπτυξης για την ενέργεια και τη ναυτιλία» ανέφερε ότι 
«Οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα και να δημιουργήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες όχι μόνο για το φυσικό αέριο, αλλά και για άλλες βιομηχανίες όπως ο κλάδος της ναυτιλίας. Η ΔΕΠΑ, σε συνεργασία με τη θυγατρική της ΕΠΑ και άλλους φορείς και τοπικές αρχές, έχει ήδη ολοκληρώσει τις αντίστοιχες μελέτες και είναι έτοιμη να αξιοποιήσει τις δυνατότητες αυτές. Ο στρατηγικός στόχος της είναι η χρησιμοποίηση Υγροποιημένου Φυσικού αερίου (LNG) και Συμπιεσμένου Φυσικού αερίου (CNG) για την προμήθεια φυσικού αερίου σε νησιά, πόλεις, βιομηχανικές περιοχές και σε μεγάλους μεμονωμένους καταναλωτές που δεν μπορούν εύκολα να συνδεθούν με το δίκτυο φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σε προσιτές τιμές.»

Τέλος ο κ. Μιχάλης Φωστηρόπουλος, Διευθυντής της εταιρίας Almi Tankers, κατά την ομιλία του αναφέρθηκε στις προκλήσεις του κλάδου και ιδιαίτερα όσον αφορά στη δυνατότητα του ανθρώπινου δυναμικού να παρακολουθήσει τη συνεχή εξέλιξη των τεχνολογιών, ώστε να παραμένει εντός του ανταγωνισμού, καθώς και τους διαδραστικούς τρόπους με τους οποίους η κάθε εταιρία μπορεί να χρησιμοποιήσει, ώστε το ανθρώπινο κεφάλαιο να συμμετέχει ενεργά στη λήψη αποφάσεων και την εξέλιξη, πορεία και τη βιωσιμότητα της εταιρίας σε βάθος χρόνου. πηγη
Share this article :

0 comments:

Πείτε μας την γνώμη σας

Έχετε κάτι να μας'προτείνετε ... !

Οικονομία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΔΙΕΘΝΗ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Κράτος

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

ΥΓΕΙΑ

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ναυτιλία

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Life Style

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ταξίδια

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »

Ασφαλιστική Αγορά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία »
 
Support : Δημιουργία ιστοσελίδας | Al.Ge Template | Πρότυπο ΒΒ2
Copyright © 2013. "Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ" - All Rights Reserved
Τεχνική Επιμέλεια - Δημιουργία ιστοσελίδας - Εμπνευσμένο από Al.Ge
Proudly powered by Al.Ge Template